Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009

Εγχειρίδιο ελευθερίας

Θυμούμαι που εθκιάβασα τούτο το βιβλίο του Νίκου Δήμου. Έδωκεν μου το η φίλη μου η Μ. που μπορεί να μεν εν αναρχικιά, κομμουνίστρια, αντι-εξουσιάστρια και ότι άλλο θέλετε, αλλά εν πνεύμαν ελεύθερον τζαι επαναστατικόν, πολλά παραπάνω που μένα, τζαι είπεν μου ξέρεις θκιάβαστο τούτο. Ειδικά τζείνον το κομμάτιν που λαλεί ο Νίκος Δήμου ότι οι αναρχικοί εν απαραίτητοι σε μιαν κοινωνία, γιατί εν πιο ευαίσθητοι που το μέσο πολίτη σε θέματα ελευθερίας, αρέσκει της πολλά τζαι άμαν έχουμε τέθκοιες συζητήσεις τζι εγώ λαλώ πως διαφωνώ με τη φιλοσοφία των αναρχικών, πάντα θυμίζει μου το τούτο ως επιχείρημα, τζαι εν έχω άλλη απάντηση. Γιατί έσιει δίκαιον. Τζαι η Μ. τζαι ο Νίκος Δήμου.

Τούτη τη φράσην εθθυμήθηκα την εχτές-προχτές θκιαβάζοντας τον Πολίτη (ηλεκτρονικά γιατί σε έντυπο μόνο το De Standaard βρέθεται δαμέ τζαι εν στα ολλανδέζικα), έτσι εντελώς συνειρμικά. Εθκιάβασα θκυό άρθρα που λαλείτε. Το ένα για την ποινικοποίηση της κουκούλας, τζαι το άλλο για την ταυτοποίηση των στοιχείων τζείνων που γοράζουν κάρτες κινητών. Ακούω ειδήσεις κάθε μέρα δαμέ τζαι ούτε το έναν άκουσα ούτε το άλλο. Είμαι μακριά τζαι εν ξέρω, αλλά θυμούμαι ότι στα αντίστοιχα νομοσχέδια στην Ελλάδα, υπήρχεν μεγάλη αντίδραση, τζείνη η κουκούλα εσυζηθκιέτουν καθημερινά. Τζαι προς Θεού εν κάμνω σύγκρισην με τα ελληνικά δεδομένα για να υποδείξω έναν πρότυπο προς μίμηση, μεν με παρεξηγείτε, απλά έθελα να δείξω το πόσο διαφορετικά επίπεδα ευαισθησίας υπάρχουν στον περιορισμό της ελευθερίας τζαι σε ατομικό τζαι σε κοινωνικό επίπεδο.

Άμαν ζεις σε μια κοινωνία με άλλους ανθρώπους πάντα περιορίζεται η ελευθερία σου, εκ των πραγμάτων, με κάποιο τρόπο η ελευθερία σου τζαι η ελευθερία των άλλων πρέπει να συγκρούονται όσο το δυνατόν λιγότερο. Γι'αυτό κάποιους συμβιβασμούς στην ελευθερία μας ούλλοι κάμνουμεν. Αλλά στο σημείο που να είμαστεν ακόμα ελεύθεροι. Τούτη η ισορροπία βέβαια εν δύσκολον να βρεθεί. Τζαι το σύστημα, το οποιοδήποτε σύστημα, όπουδήποτε, προτιμά τα άτομα να έχουν όσο το δυνατόν λιγότερη ελευθερία, λειτουργούν τα πράματα καλλύτερα (καλλύττερα για ποιον; για τζείνον που θέλει να το εκμεταλλευτεί υποθέτω). Τζαι εν δύσκολο να απαντήσεις. Πότε η ελευθερία που σου στερείται εν υπερβολική; Πότε η στέρηση εν αχρείαστη; Τζαι πότε καταλάβει το κάποιος;

Εν είμαι τζιαμέ τζαι εν ξέρω τι γίνεται, αλλά που το λλίον που ξέρω τους ανθρώπους στην Κύπρο, μάλλον εν θα ασχοληθήκαν τζαι πολλά με το θέμα. Ίσως να μεν εννεν τζαι πολλά σημαντικό. Για την κυπριακή κοινωνία. Το τι μπορεί να σημαίνει η απαγόρευση της κουκούλας. Η στέρηση της ελευθερίας κάποιου να φορεί ότι θέλει, επειδή κάποιος άλλος μπορεί να το χρησιμοποιήσει με αρνητικό τρόπο. Το να πρέπει να δώκεις πλήρη στοιχεία για να γοράσεις μιαν so easy. Το να απαγορεύεται να φορείς σιάρπαν στο γήπεδο. Τι θα κάμουν οι οπαδοί τζείνες ούλλες τες σιάρπες. Το να βάφεις τη φάτσα σου στα χρώματα της ομάδας σου. Στο άρθρο μάλιστα ελάλεν ότι η αρχική ιδέα ήταν να απαγορευτούν τούτα ούλλα τζαι πόξω που τα γήπεδα, πράγμα που απορρίφθηκε, αλλά....

Ούλλοι ξέρουμε ότι εν λάθος, ακόμα τζαι τζείνοι που το προτείνουν ξέρουν ότι εν λάθος. Εν ένα μέτρο που εν θα λύσει τα προβλήματα, όπως το ξυλοκόπημα τζείνου του ανθρώπου. Αλλά προσπαθούν να το περάσουν. Για να δείξουν ότι κάμνουν κάτι. Αναρωτιέμαι αν αναρωτήθηκε κανένας στην Κύπρο, πόσο καταπάτηση εν τούτον το πράμαν. Νομίζω ως κοινωνία, τζαι μακάρι να είμαι λάθος, εν έχουμε τόσο ευαίσθητα ραντάρ προς τη στέρηση της ελευθερίας. Ίσως γιατί επεράσαμεν που καταστάσεις ακραίας καταπάτησης τζαι στέρησης της ελευθερίας, τζαι τούτα φαίνουνται μας τίποτε. Δεν ξέρω. Ίσως γιατί ο νους μας εν αλλού, έχουμε πιο σημαντικά προβλήματα που τούτον, ειδικά έναν εν τόσο μεγάλο, που εν μας αφήνει νου για τίποτε άλλο. Τζαι τούτον λογικόν ένι.

Ελπίζω μόνο να μεν περάσουν οι νόμοι, ούτε ο ένας ούτε ο άλλος. Συγγνώμη κύριοι, αλλά ή που κάμνεις πρόληψην ή που τιμωρείς κάποιον ΑΦΟΥ κάμει κάτι. Τούτον το πράμαν, εν εμπίπτει ούτε στην μιαν περίπτωση ούτε στην άλλη. Βάλλοντας πρόστιμον κάποιου επειδή φορεί κουκούλα εν σαν να τον τιμωρείς σε περίπτωση που κάμει κάτι. Τούτον έννεν πρόληψη, εν συμπεριφορισμός πελλάρα, τζαι πρωτοετής φοιτητής ψυχολογίας στο πρώτον εξάμηνον εννά σας ελάλεν ότι τούτον εν δουλεύκει. Αλλά προφανώς εν ερωτήσετε τι δουλεύκει τζαι τι όι.

Τζαι ελπίζω τζείνον το ένα μεγάλο πρόβλημα να λυθεί να τελειώνουμε, να ασχοληθούμεν τζαι με τίποτε άλλον.

ΥΓ. Το βιβλίο θκιαβάστε το. αλήθκεια. Τζαι μεν το γυρέψετε στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου, εν υπάρχει. Γιατί άραγες σου;

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

παλεύκεις το

παλεύκεις το τζαι εν καλό τούτον!


όσον αφορά τα περί βιβλιοθήκης του ucy φυσικά και δεν πρόκειται να βρεις βιβλία πολιτικού περιεχομένου ουσίας

πολλά σωστά τα όσα λες στο κείμενο σου με τα οποία συμφωνώ τε και επαυξάνω τα μάλα

που τζαμέ τζαι τζει

λλίον να ξεφύγεις που τα εμμμ στερεότυπα σου τζαι ενναν πολλά καλύττερα

είπα να μεν αρχίσω εμμμ... καυστικά αλλά δεν μου αφήνεις περιθώριο ρε συ που λένε και στα καλαμαριστικα χωριά

"η φίλη μου η Μ. που μπορεί να μεν εν αναρχικιά, κομμουνίστρια, αντι-εξουσιάστρια και ότι άλλο θέλετε"

Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ των τετριμένων στερεοτύπων!

οι "αναρχικοί" δεν είναι εξωγήινοι και κάτι διαφορετικό και κάτι ξέχωρο από την κοινωνία και τους ανθρώπους της


τα βάζεις όλα στο ίδιο τσουβάλι όπως εννα βάλεις έναν κιλόν αγγούρκα που την λαική


αναρωτιέμαι να έκατσες ποτέ να σκεφτείς επί της ουσίας περί αναρχίας αναρχισμού αναρωτιέμαι αν έμαθες ποτέ το περιεχόμενο αυτής της ιδεολογία που είναι κοινωνικό σύστημα το οποίο μάλιστε εφαρμόστηκε στην πράξη έστω και αν δεν το ξέρεις

κομουνισμός, έχει φυσικά περιεχόμενο και δεν είναι αυτό που εφαρμόστηκε στην σοβιετική ένωση στην οποία εφαρμόστηκε κρατικός καπιταλισμός

Ανώνυμος είπε...

δηλαδή τα μέσα παραγωγής τα έλεγχε μια μικρή κρατική ελίτ και όχι αυτοί που παρήγαγαν τον πλούτο

καπιταλισμός, μια λέξη που δεν είναι απλά μια ταπέλα αλλά έχει πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο

http://osr55.wordpress.com/2009/09/


αναρωτιέσαι γιατί στην κύπρο κανείς δεν αντιδρά και είμαστε τόοοοοοσο άχρηστοι

δική μου γνώμη είναι ότι οι κυπρέοι είναι έτσι γιατί πέρασαν από την εποχή του αρότρου στην εποχή του διαστήματος μέσα σε ΄μόλις 40 χρόνια

οι πατεράες μας τζαι οι παπούες μας πριν 40 χρόνια εν είχαν τουαλλέττες έσσω τους τζαι σήμερα σερφάρουν στο ιντερνετ με σκαιπ τζαι μσν
Κυπραίοι: από το άροτρο στο διάστημα
http://osr55.wordpress.com/2009/02/04/

δεν υπήρξε επί της ουσίας καμιά πολιτική ζύμωση ούτε κοινωνική ούτε πολιτιστική

στην κύπρο δεν υπήρξε ουσιαστικός πολιτικός προβληματισμός αλλά υπήρξε μια ανούσια εκ των πραγμάτων προσωπολατρική μαλακία

καταναλώνοντας φαία ούσια γύρω από ένα καθαρόαιμο μετααποικιακό καπιταλιστικό πρόβλημα που ονομάσαμε "κυπριακό"

ακόμη και αυτή την ουσία του "κυπριακού" δεν την ακούμπησαμε ποτέ

Οι θεάσεις αυτού που ονομάζουμε «κυπριακό» και μια εναλλακτική του

http://osr55.wordpress.com/2009/06/24/

εν τέλει, κάποιος μπορεί να αγωνιστεί και να πολεμήσει μόνο όταν δει τον κίνδυνο

οι κυπρέοι πολύ απλά δεν μπορούν να αντιληφθούν τον κίνδυνο και αυτόν που αναφέρεις της αυθάίρετης καταστολής των σωμάτων ανασφάλειας

γιατί είναι απασχολημένοι με την αποελομονοιάκκκα τζαι τις "πολιτικές" κοκκινομπλεκιτρινοροζ μαλακιούλες των "κωμάτων" τους χωρίς ποτέ να ασχολούνται με την ουσία

http://www.youtube.com/watch?v=hkwGT53_DI8

αυτά και θερμούς χαιρετισμούς από το φάκκκκινγ σάιπρους

http://synelefsi.blogspot.com/

Ερυκίνη είπε...

γεια σου ors55.
μα είδες; παλεύκω το, τι να κάμω; κάθε φορά λαλώ να μείνω στα γνωστά τα καθημερινά που γράφω, αλλά ποττέ εν το τηρώ, εν πράμα; λοιπόν για το πρώτο μέρος του σχολίου σου ήθελα να πω ότι η φράση μου είχε ως στόχο να θίξει το γεγονός ότι η φίλη μου η Μ., όπως τζαι άλλα πλάσματα, μπορεί να μεν προσδιορίζει τον εαυτό της ως μέλος μιας ομάδας ή κόμματος, αλλά μοιράζεται τον τρόπο σκέψης. Εν έθελα να πω τίποτε για την ιδεολογία κανενός, απλά μερικές φορές, μερικά άτομα (όχι όλοι) αυτών των ιδεολογικών χώρων τείνουν να πιστεύκουν ότι τζείνοι που εν έξω που τες ομάδες τους εν ούλλοι έναν πράμαν, ούλλοι στο ίδιο τσουβάλι, πράγμαν που προφανώς δεν ισχύει. τζαι αν εφάνηκε ότι κάμνω το ίδιον που έθελα να θίξω, τότε λάθος μου. Πιθανότατα έχω πολλά στερεότυπα για ούλλες τούτες τες οργανώσεις, γιατί εν ξέρω τζαι πολλά για το πως δουλεύκουν, όπως δεν ξέρω τζαι πολλά για τη φιλοσοφία τους, ομολογώ εν εθκιάβασα τίποτε για αναρχισμό, ούτε κομμουνισμό τζαι ξέρω τες πολλά γενικές γραμμές. Τζαι κανονικά εν θα έπρεπε να μιλώ για πράματα που εν ξέρω. Έχεις δίκαιο.

Όσο για το δεύτερο μέρος, θετεις πολλά καλά σημεία, συμφωνώ ότι (όπως νομίζω πάντα) έπαιξεν ρόλο σε πολλά πράματα τούτη η τόσο απότομη μετάβαση στην κοινωνία μας. τζαι εγώ προσθέτω τζαι τα όσα περάσαν οι προηγούμενες γενιές σε πολιτικό επίπεδο. Οι άνθρωποι, σαν τους γονιούς μου, που τα μόνα αγγλικά που ξέρουν, εν το κκέρφιου. Τζαι οι πολιτικές, κοινωνικές ζυμώσεις που αναφέρεσαι προφανώς εν εμπορούσαν να αναπτυχθούν απρόσκοπτα σε έναν λαό που εν είσιεν την εξουσίαν του τόπου του στα σιέρκα του για πολλύν πάρα πολλύν τζαιρόν.

Γι'αυτό τζαι θεωρώ πολλά λογική την αντίδραση (ή μάλλον την έλλειψη αντίδρασης). Τζαι επειδή είμαι στα ξένα τζαι πεθυμώ την πολλά εν θα την ελαλούσα ποττέ φάκκιν σάιπρους. Ούτε τζαι παλιά που εν ήμουν στα ξένα τζαι ΕΝ την πεθυμούσα δηλαδή.