Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Σκόρπιες παρατηρήσεις...

'Ασχετο πως αλλά τούτες ούλλες οι συζητήσεις για τους μετανάστες στην Κύπρο και τα λοιπά εφέραν μου στο νου πριν λλίες μέρες κάποιες παρατηρήσεις, εως και πολιτισμικά σοκ θα έλεγα που εβίωσα σε τούτην τη χώρα που ήρτα να σπουδάσω.

Η πρώτη που το επαρατήρησεν δηλαδής ήταν η φίλη μου η Μ.#2. "Μα ίντα ωραία παιθκιά εν οι χτιστάες στο Βέλγιον ολάν;" Τζαι μετά συστηματικά επαρατήρησα το τζαι εγώ σε ούλλες τες οικοδομές που έρεξα. Στην Κύπρο στα χτίσματα θα δεις σταθερά μεσήλικες Κυπραίους (με τζοίλιον σταθερά) τζαι ξένους. Εν θα δεις πολλούς 20χρονους στα χτίσματα (εκτός που μερικούς που το κάμνουν κανέναν μήνα για να πιαν το χαρτζιλίκι να παν ταξίδιν στες διακοπές). Κύριε ελέησον λαλείς. έτσι σουξέ το επάγγελμαν;

Τζαι μετά επαρατήρησα ότι τζαι στην καφετέρια τα πλάσματα που μας σερβίρουν, εντάξει έσιει τζαι μεσήλικες, τζαι μερικούς μαύρους, αλλά τζαι πολλά νεαρά πλάσματα, για κάποιους είμαι σίουρη ότι τους ρέσσω 5-6 χρόνια. Στέκουμαι τζαι κάμνω flashback στην καφετέρια του ΠανΚυ, τζι αναρωθκιούμαι πόσοι αλήθκεια φοιτητές στην Κύπρο θα εδουλεύκαν στην καφετέρια;;;; χμμ....

τζαι μετά ήρτεν το σοκ όταν η συγκάτοικος μου είπεν μου ότι εδούλεψεν για ένα διάστημα σε ένα κασαπειό. Μα σε κασαπειόν;;;; Εντάξει τζι εγώ εδούλεψα στους φούρνους Ζορπά κάποτε, αλλά εγώ δεν ήμουν vegetarian, που εκράταν ούλλη μέρα τα κρέατα!!!! Στην έκφραση της έκπληξης η συγκάτοικος απάντησεν, "έθελα λεφτά, εθέλαν υπάλληλο". Ναι αλλά σε κασαπειόν;;;

τζαι μετά η κολλητή της συγκατοίκου, τζαι τζείνη πάνω στα 24-25, δουλεύκει μερικές ώρες σε ένα οργανισμό για αιτητές πολιτικού ασύλου τζαι τα απογεύματα λαλεί σου φκάλλει το χαρτζιλίκιν της καθαρίζοντας σπίτια. Κάγκελο η Ερυκίνη. Κάγκελο όμως. Η συγκάτοικος μου πάλε καμία έκπληξη. Το μόνο σχόλιο ήταν "ε τζαι ξέρεις να καθαρίζεις;" (η συγκάτοικος δεν είναι Μαίρη Παναγιωταρά αππάρεντλυ). Τζαι εγώ κάγκελο....

Τζαι μετά εσκέφτουμουν πόσον κακομαθημενον παιδίν είμαι. Τζαι ας είμαι παιδίν του λαού (εγώ τζι ο Ξανθόπουλος), που οικογένειαν εργατών, με γονιούς που πιστεύκουν πως ότι κάμεις στη ζωήν κάμνεις το με τα σιέρκα σου, άνθρωποι του μόχθου ρε παιδί μου. Αν τους ελάλουν ότι πάω σε σπίθκια τζαι καθαρίζω θα εππέφταν που τα σύννεφα. ούτε θα το εδέχουνταν. Το παιδί μου καθαρίστρια;

Δε όμως που σε κάποιες χώρες καμιά δουλειά έννεν ντροπή, καμιά δουλειά έννεν δουλειά που γίνεται αποκλειστικά που ξένους, που "γέριμα μαυρούθκια", καμιά δουλειά έννεν τομέας εκμετάλλευσης (γιατί εν νομίζω ούλλοι τούτοι οι νέοι Βέλγοι να δέχουνται να δουλεύκουν για ψίχουλα ή χωρίς δικαιώματα) τζαι καμιά ομάδα εργαζόμενων εν θεωρείται κατώτερη. ώρες-ώρες σκέφτεσαι, "Ευρώπη όι πελλάρες".

6 σχόλια:

κι αγνάντευε... είπε...

Πολύ ενδιαφέροντα όσα γράφεις. Δούλεψα κι εγώ ως φοιτήτρια σε σουπερμάρκετ, καταστήματα και λοιπά, αλλά σίγουρα δε θα έκανα την καθαρίστρια ή άλλες δουλειές τούτου του τύπου. Ναι, είμαστε καλομαθημένοι. Μεγαλώσαμε με συγκεκριμένα στερεότυπα. Ακόμα χειρότερα, πολλά από τα σημερινά παιδιά (μαθητές μου και λίγο μεγαλύτεροι) δε διανοούνται να δουλέψουν για το λεγόμενο "pocket money", γιατί πολύ απλά ανοίγουν το χέρι στον μπαμπά ή τον παίρνουν τηλέφωνο να βάλει κανένα έμβασμα...

Σκουλουκούιν είπε...

Κι εγώ έκανα διάφορες μικροδουλειές όταν ήμουν φοιτήτρια, τουλάχιστον έβγαζα τα έξοδα των εξόδων μου... Τώρα οι φοιτητές γυρίζουν με ακριβά αυτοκίνητα και μάρκες ρούχων. Αλλά τι λέω για τους φοιτητές; Οι μαθητές του δημοτικού τζαι μιλούν για τις οικιακές βοηθούς που έχουν για να τους υπηρετούν...

Δέσποινα είπε...

Όπως τα λες!Ακριβώς όμως,ειδικά στο θέμα της δουλειάς που την έχουμε απαξιώσει τελείως...

postbabylon είπε...

Touth en h pragmatikh mesh taksh, o kinitiras ths oikonomias mias xwras. Sthn kypro ta lefta fefkoun me western union gia ekswteriko tziai oulloi theloumen na eimasten high class imishi...
Tziai egw edoulepsa servitora damesa, sto kfc srh kypro tziai diafora alla koutsodoulia...krima pou h koinwnia mas ginetai sex and the city tziai ksiannei pothen erketai...

Ερυκίνη είπε...

Το θέμαν εν ακριβώς τούτον. Το ξιάννουμεν πόθεν ερκούμαστεν. Το θέμαν δεν είναι που κάποιοι δεν θέλουν να δουλέψουν γιατί τους ταίζει ο παπάς τζι η μάμμα. Αν μπορούν με γεια τους με χαρά τους, αλλά το ότι αναπτύξαμε τόσα στερεότυπα για κάποιες δουλειές. τζι όι μόνον οι αστοί (αν έσιει) αλλά ακόμα τζαι η εργατική τάξη. έσιει πλάσματα 20 τζαι 30 χρονών που υποτιμούν την καθαρίστρια, το σκουπιθκιάρη, το χτίστη, ακόμα τζι αν η μάνα τους έφαεν ούλλην της τη ζωή να καθαρίζει σπίθκια για να μεν τους λείψει τίποτε (έχω στο νου μου τουλάχιστον 4 πλάσματα που ξέρω, έννεν παλιος ελληνικός κινηματογράφος).

τζαι η υποτίμηση τούτων των δουλειών φέρνει τζαι τα επακόλουθα. έσιεις ολόκληρα επαγγέλματα που απαρτίζονται σχεδόν εξολοκλήρου που ξένους εργάτες, οι οποίοι δεν είναι σε θέση ούτε να διεκδικήσουν πλήρη δικαιώματα, να συνδικαλιστούν, να απαιτήσουν μισθούς ανθρώπινους. τζαι μετά φταιν οι ξένοι που μας τρων τες δουλειές.

αναρωτήθηκα τζείνην την ημέραν αν τούτη η κοπέλα, η σπουδασμένη με μάστερ που καθαρίζει σπίθκια έσιει την ίδιαν αντιπάθεια προς εμένα ή άλλους ξένους φοιτητές που έρκουνται στη χώρα της τζαι πιάννουν θέσεις με καλά λεφτά σε πανεπιστήμια τζαι τζείνη καθαρίζει....

red είπε...

στην Κύπρο δυστυχώς εν υπάρχουν ισσοροπίες στο συγκεκριμένο θέμα. Δηλαδή τζαι το να προσφέρει κάποιος στο παιδί του αλλά τζαι να το μαθαίνει ότι τα αγαθά κόποις κτώνται. Οι παραπάνω έχουν τα ούλλα έτοιμα τζαι τούτο δυδτυχώς αντί να αλλάζει ότο περνά ο καιρός γίνεται χειρότερο.