Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2009

I love Cyprus-η συνέχεια

Παρά το γεγονός ότι το συγγενολόι μετά τον αρχικό ενθουσιασμό της επιστροφής απο τα ξένα επέστρεψε στα παλιά, κλασικά, ωραία οικογενειακά ζητήματα του πότε επιτέλους θα γίνω μάνα, θα παντρευτώ, θα φέρω το νου μου, να σταματήσω να σπουδάζω τζαι να κάμω οικογένειαν, πριν να ασπρίσουν τζιάλλον τα μαλλιά του παπά μου και άλλα τέτοια συγκλονιστικά, τζαι παρά το γεγονός ότι ο Αρχιεπίσκοπος άρκεψεν πάλε να μου αφτένει τα λαμπούθκια με τες δηλώσεις του τες χριστουγεννιάτικες (που καμία σχέση δεν έχουν με το Χριστιανισμό, τη γέννηση του Θεανθρώπου τζαι το μήνυμα των Χριστουγέννων, εκτός τζι αν ο Χριστός εγεννήθηκεν μόνο τζαι μόνο για να πει στους απανταχού Κυπραίους να μεν ψηφίσουν ΚΑΝΕΝΑ σχέδιο), εγώ εξακολουθώ να είμαι χαρούμενη φουλ (όπως λέμε καθυστέρηση φουλ) που είμαι Κύπρον, τζαι συνεχίζω τη συγκλονιστική σειρά με τα πόστ για το πόσον αγαπώ το φύλλον μας (το χρυσοπράσινον ρε).

Για τούτον το ποστ πρέπει να πω ότι χρειάστηκε μια κάποια προετοιμασία όντας στη ξενιθκιά, γιατί το θέμαν ναι, ναι, είναι ο Κυπραίος ακροατής εκπομπών στο ραδιόφωνο. Τζιαμέ στα ξένα, βλεπετε, κανέναν κυπραίον εν ήβρα, έτσι η μόνη μου επαφή με τον κυπριακό λαό ήταν μέσω του ραδιοφώνου. Τζαι όσοι ακούτε ράδιο, τζι όι μόνο τα σιντι τζαι τα αι-πουδαμέ σας (δες προηγούμενο ποστ για τη γνώμη μου για τα i-pod), θα ξέρετε ότι έσιει κάτι εκπομπές, κυρίως αθλητικές, που οι ακροατές που πιάνουν τηλέφωνον είναι πραγματικά ένας τζι ένας, stand-up comedy δωρεάν. Τόσο χάζι μιλούμεν.

Μεν νομίζετε ότι το λαλώ περιπαιχτικά. Πραγματικά απολαμβάνω τες συζητήσεις ακροατών. Διασκεδάζω. Πραγματικά. Τζαι μετά που την επαφή μου με τους ευρωπαίους, κάπως κρυούς Βέλγους (αν τζαι κατα βάθος θέλουν να εν φιλικοί νομίζω), τούτες οι συζητήσεις αποκτήσαν άλλην αξίαν.

Που λαλείτε κάθε μεσημέρι στο γραφείο (άμα βαρκούμαι να δουλέψω) ακούω τούτη την εκπομπή που κάμνει ένας καλαμαράς, απίστευτος τύπος, έννεν απλά αθλητική, αλλά έσιει πολλά αθλητικά. Ο καλαμαράς εν ΠΑΟΚτζης, τζαι όσοι ξέρετε ΠΑΟΚτζήδες καταλαβαίνετε γιατί αυτό είναι σημαντικό στοιχείο, που δείχνει κάποια πράγματα για την προσωπικότητα του παρουσιαστή!! Όπως όλοι ξέρετε πολλοί κυπραίοι άμαν μιλούν με καλαμαράες τείνουν να χρησιμοποιούν τα πιο βαρετά κυπριακά τους (εν εκατάλαβα ακόμα γιατί), έτσι τα τηλεφωνήματα των ακροατών έχουν πολύ χάζι. Ενδεικτικές ατάκες παρατίθενται πιο κάτω ανά κατηγορία τηλεφωνήματος.

1. Τα τηλεφωνήματα που έχουν να κάμουν με τον παρουσιαστή

«Πέ μου μάνα μου ποιος σε άγχωσε να έρτω τζιαμέ…»

«Κόπιασε στην Πάφο παίχτη μου να σε τζεράσω σούβλαν…»

2. Τα τηλεφωνήματα που έχουν να κάμουν με άλλους ακροατές

«Έλα παίχτη μου, πε του παρέα που ετηλεφώνησεν πριν, έχω ζιβανίαν πάνω στην Πάφον, να έρτει να πιει όσην θέλει….Μια ζιβανία, Χρίστο μου, αν την γύρεις πας στο αυτοκίνητο εννά σταρτάρει» (ο ίδιος που έθελεν να τζεράσει σούβλαν πιο πάνω προφανώς)

3. Τα τηλεφωνήματα που έχουν να κάμουν με σιερετίσματα, ευχές κλπ

«Να ζήσουν οι Στέλιοι, τζαι οι Στέλλες τζαι τα stainless steel…» (το λεγόμενο κυπριακο χιούμορ)

«Να στείλουμε Χρίστο μου σιερετίσματα, ποτζεί τζαι δα τζαι πάρατζει» (το λεγόμενο κυπριακό χιούμορ, the sequel)

4. Τηλεφωνήματα σχετικά με τα Χριστούγεννα

«’Ελα να σου πω, ήβραμεν γαλοπούλαν τελικά. Εννά μου φέρει ο φίλος μου ο Μελής ο κασάπης…».

5. Τηλεφωνήματα που έχουν να κάμουν με επιλογές τραγουδιών

«Χρίστο μου βάλε …..(ένα τραούδιν), να χαρείς τα μαλλιά της κκελλές σου» (ούλλοι ξέρουν ότι ο Χρίστος εν κκέλης!!!)

(μετά που τα Χιόνια στο Καμπαναριό, ο κύριος Χρίστος πιάνει το εξής μήνυμα) «Τι κάμνεις ρε ψυχοπαθή; Εφκάλαμεν σπυρούθκια. Βάλε AC/DC».

6. Τζαι φυσικά τηλεφωνήματα σχετικά με τα αθλητικά

«Χρίστο μου, ΟΜΟΝΟΙΑ ώσπου να ξιουριστεί ο Άη Βασίλης…»

ο ίδιος Ομονοιάτης λλίην ώραν μετά

«Χρίστο μου, ΟΜΟΝΟΙΑ ώσπου να βάλει τσόντα το ΡΙΚ».


Καταληκτικά σχόλια:
1. Ο Κυπραίος ακροατής δεν διστάζει να καλέσει παρουσιαστήν τζαι ακροατές για να τζεράσει φαίν τζαι πιοτόν, τζαι ξέρεις ότι το εννοεί.
2. Ο Κυπραίος ακροατής πιάννει τηλέφωνον μόνον τζαι μόνον για να κάμει χάζιν τον "παρέαν τον καλαμαρά". Τζαι
3. ο κύριος Χρίστος έσιει πολλήν υπομονήν, μάσιαλλα του.

Εγώ πάλε καθόλου. χαχανίζω μόνη μου στο γραφείο, τζι άτε τωρά να εξηγήσεις της Ιρανής συναδέλφισσας στο δίπλα γραφείο γιατί χασκογελάς.

Ναν καλά τα πλάσματα, οι απανταχού Κυπραίοι, τζαι ο κύριος Χρίστος, δεν ξέρω πως θα έφκαλλα τες κρύες (όι λόγω θερμοκρασίας) μέρες στο Βέλγιο...

Υ.Γ.: ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ είπα; εν τζαι είπα.

8 σχόλια:

ΚΥΠΡΟΛΕΩΝ είπε...

Χρονια Πολλα Ερυνικη,

οντως εχουν χαζι οι κυπραιοι. τζιαι γιω προσπαθω να ακουω κυπριακες εκπομπες στην μαυρη ξενιθκια (αμερικη). Εκαματω σε τεθκιο βαθμο που αμαν εβρω καλαμαρα κομπλαρω διοτι εν αθθυμουμε ιντα λεξεις να τους πω να καταλαβουν. Ξερεις ...πισσα αντι τσιχλα τζιαι βαζανια αντι μελιντζανες. Επροσεξα οτι οσο παει ο τζιαιρος δυσκολευκουμε παραπανω.

Ανώνυμος είπε...

tzatziki anti ttalattouri.
E kai to korifeo pou en to katalavis efkola.Varia anti vareta (!!!).

Erykini mou kala na pernas kai enna sou po kai touto.Epia pou lalis ekklisia tin mera ton hristougennon kai me to pou mpeno akouo ena na mila gia kipriako kai gia to oti ehoume kami polles ipohorisis kai tha prepi na agonistoume gia na men tourkepsi kai to allo miso ktl...
Ma lalo pios mila sior.Eshi hazi nan papas.E mallon papas itan miaas kai pou ton poli kosmon en emporousa na ton amvlepso(eshi 2 hronia pou ematha tounti leksi.Etsi gia na miloume kipriaka :)).
Kai lalo kirie eleison os tzie tounti mera ivra na mas kamoun plisin egefalou?
Meta thoro kai ton tragopapa(ton tommy ton pafio)pou tin tileorasi.Ta idia akrivos epanalamvane pou lalis tzie si.
E gia onoma.Toutoi en adrepounte tpt.Eleos me tountous papaes.
Telos efkena pou tin eklisia kai vrisko ena tou akel (prepi na vouleftis) eshieretisa ton kai lalo pou mesa mou en tha prepi na itan kai polla anetos mesa ston nao tin ora tis omilias.
Pou eftasamem.I kallitera pou mas eftasan oi papades.Igia mono touto eho na po se oullous mas kai igia (sta miala ) stou papades.
T.K.

Moonlight είπε...

E τελικά έννα μαας πεις χρόνια πολλά όξα έννα μείνεις στη διαπίστωση ότι εν είπες;

Τα καλλύτερα εν άμα σκαλώνουν τζαι λαλούν κάτι "επίτησα", κάτι "σας έλειψε η καρυδόπιτα; σοκολατίνα έχετε;" ή να μιλούν φουλ καλαμαρίστικα τζαι να σίρνουν ένα "τρικό", μιαν "μπουκαλίτσα" τζαι τέθκια! :p

zappa είπε...

btw o xristos einai o xristos zabos apo to kanali 6, to opoio epishs dia8etei tous dyo eterous 8rylous twn kypriakwn fm Martino Perdiki kai Sosh


Mia erwthsh bonus poios paragwgos tou kanaliou 6 koroideye ton martino ka8 oli thn xronia to 2007-2008


o kerdismenos pernei mouxti parouze pou thn kallipoli sth leykwsia

Ερυκίνη είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους καταρχήν.

@Κυπρολέων,
ναι όσον απομακρυνούμαστεν που το σχολείο, το ελληνόφωνο πανεπιστήμιο, τζαι τες ελληνόφωνες δουλειές (τζιαμέ που πρέπει να μιλάς τα "επίσημα" ελληνικά), πλησιάζουμεν παραπάνω τα κυπριακά. Έννεν άσιημον τούτον, τα εγγλέζικα να μεν ξεκινήσουμεν να τα σύρνουμεν, τζαι εννά είμαστεν εντάξει.

@Τιμούρ,
γεια σου ρε τιμούρ. Επειδή τζαι εγώ επία εκκλησίαν (κουβαλεί με η μάνα μου στες γιορτές, για να μεν με ξιάσει ο Θεός), σε κάθε εκκλησιάν θκιαβάζουν το μήνυμαν του Αρχιεπίσκοπου κάθε γιορτές. Έτσι ακούσαμεν το ίδιον τροπάριον. Μιλούμεν ήταν να φκάλω αφρούς που το στόμαν. Τι δουλειάν έσιει ο Αρχιεπίσκοπος να λαλεί τέθκοια τη μέρα των Χριστουγέννων δεν ξέρω. Δεν τον αντέχω, δεν τον αντέχω. αλλά νομίζω ποιον κανένας εν τον ακούει, ελπίζω δηλαδής. Υγείαν Τιμούρ τζαι χαράν εύχομαι.

@Moonlight
εντάξει κοπελιά. Χρόνια Πολλά τζαι ευτυχισμένα. Είπα το!!! Δεν ξέρω τι εν πιο αστείο, ένας Κυπραίος που μάσιεται να καλαμαρίσει ή ένας καλαμαράς που μάσιεται να μιλήσει κυπριακά!!! Μπουκαλίτσα, λεπτάκι και άλλα υποκοριστικά εν ΤΑ σουξέ μας πάντως, τζείνα που όπως και δήποτε θα μας φύουν.

@Ζάππα
Μεν μιλάς για ππαλουζέ. Μεν μιλάς για ππαλουζέ, τζι αρέσκει μου. Είπα να μεν κάμω διαφήμισην του σταθμού τζαι της εκπομπής, αλλά άτε. Τι να σου πω. Εγώ τον κύριο δεν τον ξέρω καθόλου να είμαι ειλικρινής. Πρώτη φορά τον άκουσα Βέλγιο να καταλάβεις. Τους άλλους δύο τους ήξερα τζαι τους άκουα φυσικά που Κύπρον. Θρύλοι πραγματικά. Τζαι θρυλικές εκπομπές (άλλο ποστ τζείνες).

Ανώνυμος είπε...

Χρόνια πολλά Ερυκίνη!
Συμφωνώ απόλυτα με τα όσα αναφέρθηκαν για το θέμαν της πολιτικής μες το ναό και της εκκλησίας μες την πολιτική.. Τζιαι εν κανεί που μας κολάζουν ακόμα τζαι μες την εκκλησσιάν έτσι μέρες, παραπονιούνται που ο κλήρος απομακρύνεται που την Εκκλησία.
Ο καημένος ο Θεός άραγε τι σκέφτεται που οι "εκπρόσωποι" του έχουν "ξεφύγει" - καιρό τώρα- και απομακρύνουν τον κλήρο από την Εκκλησία ή ακόμα χειρότερα μεταφέρουν και διδάσκουν λανθασμένα μηνύματα στους πιστούς. Είμαι σίουρη ότι ο Θεός εν ήρτε στον κόσμο για να καταψηφίσει το οποιονδήποτε σχέδιον λύσης του Κυπριακού.

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Kykkos είπε...

Χρονιά Πολλά Ερυκίνη.

@zappa. O Βάσος Αργυρίδης. Πόθεν να παραλάβω το έπαθλον;!;