Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Μυρωθκιές

Που ούλλες τες αισθήσεις η πιο μυστηριώδης εν η όσφρηση. Μπορεί να φταίει που εν τόσον δύσκολο να τη μελετήσεις, που έννεν τόσον επιδεικτική τζαι εντυπωσιακή όσον άλλες αισθήσεις, εν ξέρω. Πάντως εν η αλήθκεια ότι εν ξέρουμε πολλά για το πως δουλεύκει. Οι επιστήμονες, από ότι νομίζω δηλαδή, εν ξέρουν ακόμα με ποιο ακριβώς τρόπο οι μυρωθκιές καταφέρνουν να συνδέουνται τόσον έντονα με το συναισθηματικό κομμάτι των καταστάσεων, αλλά ξέρουμεν ότι συμβαίνει. Τζαι γίνεται τόσον ανεπαίσθητα που εν το καταλάβεις.

Θορείς μιαν έντονην σκηνήν τζαι λαλείς "α, τούτον εννά αποτυπωθεί στην μνήμη μου", αλλά σπάνια λαλείς το για μυρωθκιές. Με τες μυρωθκιές απλά συνειδητοποιάς το τζείνην την ώραν που ξαναμυρίζεσαι κάτι τζαι κατακλύζει σε συναίσθημαν. Τζαι συνήθως η ανάμνηση μιας μυρωθκιάς εν τόσον έντονη που εν μπορείς να την μπερδέψεις με τίποτε άλλο.

Η μυρωθκιά του κρεμμυθκιού την ώραν που τσιγαρίζεται, που με έφκαλεν που το δωμάτιον μου την πρώτη νύχτα σε τούτο το κτήριο με τες πυτζάμες. Η μυρωθκιά του τραχανά την ώραν τζείνην που εν έτοιμος. Η μυρωθκιά που αναδύεται που το μίγμα των κιοφτέδων την ώραν που βάλλεις την κανέλα. Η μυρωθκιά του μαντορινιού την ώραν που το καθαρίζεις.

Η μυρωθκιά των φρεσκοπλυμένων ρούχων (με το dixan όμως).

η μυρωθκιά της ελιάς τζαι της λεμονιάς.

Η μυρωθκιά του ιδρώτα άμαν θκυό κορμιά ξαπλώνουν δίπλα δίπλα, που εν εντελώς διακριτή που τη μυρωθκιά του ιδρώτα του γυμναστηρίου ή ακόμα τζαι του ιδρώτα της κυπριακής λαλλαρκάς.

Κάποιες μυρωθκιές εν τόσον βαθιά αποτυπωμένες τζαι τόσον στενά συνδεδεμένες με όμορφα συναισθήματα, που σε συγκλονίζουν...

8 σχόλια:

Kato Ydata είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Kato Ydata είπε...

ki omws nomizo pos to post anartithike gia mia sigkekrimeni mirodia stin opoia den kamneis anafora? exo adiko?

Μόχα είπε...

Από αρώμα μέχρι αφρό των μαλλιών τζιαι ξυπνούν αναμνήσεις πολλές, σε ανύποπτο χρόνο..

Moonlight είπε...

1002 μυρωδιές...εν πολλά ισχυρή τούτη η μνήμη πάντως που σχετίζεται με τη σύνδεση όσφρησης-εμπειρίας... αρέσκει μου όμως...
εδιάβαζα κάπου για μια έρευνα όπου τα άτομα εμελετούσαν κάτι ενώ εμυριζε κάτι στον χώρο τους, και όταν εκαλούνταν να θυμηθούν λεπτομέρειες, ήταν πιο αποτελεσματική η ανάκληση των δεδομένων όταν η μυρωδιά ήταν ξανά αισθητή, παρά όταν δεν ήταν. (τωρά με τόσες έρευνες που φκαίνουν κάθε μέρα, εν ξέρω αν εν τόσο βάσιμη, αλλά, πιστέφκω ένι)

Ερυκίνη είπε...

Καλημέρα.
καταρχήν δεν ξέρω γιατί λαλεί σχόλιο διεγράφη. εγώ εν έσβησα τίποτε.
Κάτω ύδατα, το ποστ εγράφτηκε τζείνην την ημέραν που έκαμα κιοφτέδες (που μαζί με την πρώτη μέρα που έκαμα τραχανά ήταν οι πιο ωραίες γαστρονομικές στιγμές δαμέ)τζαι που έπλυνα τα σεντόνια μου. έτσι κάμνω αναφοράν σε όσες μυρωθκιές είχα στο νου μου. Δεν ξέρω σε τι αναφέρεσαι. :p


@Vthe thing
ναι, όντως. άμαν το σκεφτείς εν τόσες πολλές, οι μυρωθκιές που γεμίζουν την καθημερινότητα μας τζαι τη ζωή μας. Τζαι καταλάβεις το μόνον όταν αλλάξεις περιβάλλον (οσφρητικό!), το πόσο σημαντικές ήταν.

@Moonlight
εν με εκπλήσσει καθόλου. κι εγώ διάβαζα μια μελέτη πρόσφατα για το πόσο πιο εύκολα μπορεί να σου δημιουργηθεί φόβος όταν ένα αρνητικό ερέθισμα συνδεθεί με μια μυρωθκιά (παρουσιάζεις μια μυρωθκιάν τζαι ηλεκτροσοκ για παράδειγμα, τζαι μετά μόνον την μυρωθκιάν τζαι το άτομο φοάται) παρά με οτιδήποτε άλλο. Ακούεται λλίον άρρωστον τωρά που το γράφω, αλλά τούτα κάμνουν τα κάτι άρρωστοι ψυχολόγοι!!!

stalamatia είπε...

Η μυρωθκιά του δυόσμου του λασμαρή τζιαι του φκιουλιού(αμπαρόριζα)που όπου και να είμαι πάντα μου θυμίζει το χωρκό μου και την αυλή του σπιθκιού μου ,που πάντα νιώθω κάτι μες το στομάσιη μου.

Louise είπε...

Nai, merikes myrodies einai toso entones pou den mporeis na tis ksexaseis...Ax vre Erykini...

Ανώνυμος είπε...

Άρεσεν μου πολλά το post σου...Πριν λλιες μέρες επερπάτουν στους πολυθόρυβους τζαι αρκετά βρωμερούς δρόμους της πόλης τζαι προσπαθώντας να εξερευνήσω εβρέθηκα σε κάτι στενά με σπιτούθκια με ξύλενα παράθυρα τζιαι γιασεμίν...έπιασεν με το κλάμα γιατί εθθύμησεν μου το πατρικό μου και ευχάριστα πράματα που την παιδικήν μου ηλικία .. είχα μες το νου μου να γράψω κάτι ανάλογο για τες "μυρωθκιές" , εν χρειάζεται, Εκάλυψες με !