Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015

Περί πορνείας

(Καταρχήν να πω ότι το συγκεκριμένο κείμενο δεν θα ασχοληθεί με το αν πρέπει να νομιμοποιηθεί η πορνεία ή όχι. Εν πολλά μεγάλη συζήτηση τζαι εν μπορώ να πω ότι έχω το ξεκάθαρον μες το νου μου)

Πριν λλίες μέρες ένας πολιτικός επαραδέχτηκεν ότι υπήρξεν πελάτης πορνείου. Είπεν επίσης ότι εν υπέρ της νομιμοποίησης της πορνείας.

Χωρίς να λαλώ ότι συμφωνώ, εν με πειράζει που το είπεν, ούτε μπορώ να καταλάβω γιατί ενοχλούμαστεν που το είπεν. Μήπως εν εξέραμεν ότι τούτα τα πράματα γίνουνται στην Κύπρο; Για μέναν το ότι το είπεν δημόσια εν το κάμνει εντάξει, αλλά ναι, προσωπικά προτιμώ το που την υποκρισία τζαι τον καθωσπρεπισμό του "εγώ εν τζαι". Εν θα ήταν παραπάνω ξεφτίλα αν δεν το ελάλεν; Τι μας κόφτει εν τέλει, η ουσία όξα οι λέξεις;

Ούτε με πειράζει που είπεν την άποψην του για την νομιμοποίηση της πορνείας. Να κάτσουμεν ως κοινωνία να το συζητήσουμεν τούτον το πράμαν. Να επιχειρηματολογήσουμεν. Να φκει το θέμαν που τα σκοτάδια τζαι που το χαλίν που το χώννουμεν. Τζαι κυρίως να φκουν τα πλάσματα που τα σκοτάδια. Οι γεναίτζιες τούτες που εν σαν ναν αόρατες για μιαν κοινωνία που προσποιείται ότι το θέμαν εν υπάρχει.

Τζαι να συζητήσουμεν λύσεις. Λυπούμαι να απογοητεύσω τες φεμινίστριες, αλλά η ιδέα της μηδενικής ζήτησης εν λλίον ουτοπική. Ή τουλάχιστον φαίνεται σε μένα (όι ότι τζαι εγώ εν θα έθελα ναν έτσι, εννοείται). Σίουρα πιστεύκω ότι χρειάζεται μια αλλαγή νοοτροπίας, τζαι πιστεύκω/ελπίζω συμβαίνει ήδη, τουλάχιστον σε σχέση με το παρελθόν. Για το σεξ, για τες γυναίκες γενικότερα. Εκάμαμεν βήματα, τζαι έχουμεν τζιάλλα ακόμα να κάμουμεν. Αλλά ώσπου να αλλάξει η νοοτροπία, ώσπου να σταματήσει να υπάρχει ζήτηση (αν ποττέ μπορεί να υπάρξει έτσι πράμαν) τι κάμνουμεν;

Ποιος εν ο καλλύττερος τρόπος να προστατευτούν οι γεναίτζες, να μειωθεί αν μη τι άλλον η εκμετάλλευση; Εν λαλώ ότι η απάντηση εν η νομιμοποίηση της πορνείας, αλλά εν τζαι τούτον έναν θέμα προς συζήτηση. Έννενι;

Ας ξεκινήσει η συζήτηση. Πιο ειλικρινά.
Η αλήθκεια εν καλόν πράμαν, ακόμα τζαι αν δεν μας αρέσκει.
   

   

7 σχόλια:

Moonlight είπε...

Η αλήθεια είναι ότι ήθελα να ασχοληθώ λίο με το θέμα, ΑΛΛΑ...

Κατ'αρχήν είμαστε η χώρα όπου οι γονείς φκαίνουν τζαι σhίζουνται να μεν γίνεται παραπάνω σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία, ενώ ταυτόχρονα εν οι ίδιοι που σου λεν κουβέντες τύπου "ο άντρας μου εν θέλει να βάλλει προφυλακτικό", "τα αντισυλληπτικά φουσκώνουν με", τζαι παν να ζητήσουν τα ρέστα που το δάσκαλο που θύμωσε του κοπελλουθκιού του γιατί κάμνει τες ασκήσεις του σπίτι αλλά εν ξέρει να τες κάμει στην τάξη. Ζούμε στη χώρα που μπαίνεις σε διαδικτυακή έκδοση εφημερίδας για να ενημερωθείς (τάχα) και αποφεύγεις να διαβάσεις τα σχόλια για να μεν φκει/πέσει η πίεση σου/αναγουλιαστείς/αντραπείς.
Κατά δεύτερον είμαστεν η χώρα όπου η άποψη εν σαν την κωλοτρυπίδα. Τζαι πριν πούμε ότι εν καλό το να έχουν ούλλοι άποψη, σύμφωνοι. ΑΛΛΑ να ενημερώνονται, να έχουν νου, τζαι μετά να έχουν άποψη.
Κατά τρίτον, είμαστεν η χώρα όπου ο κάθε άκυρος θεωρεί ότι δικαιούται να εκφράσει τη θέση του (δικαιούται, αφού του βάλλει κάποιος αυτί τζαι διά του βήμα να μιλήσει) για το πώς εχειρίστηκε το θέμα του αεροπορικού δυστυχήματος που έγινε τις προάλλες, τζαι να κρίνει ότι εν έπρεπε να γίνει καμία ανακοίνωση πριν γίνει έρευνα και ολοκληρωθεί και βγει πόρισμα. Επειδή εμείς δαμέ είδαμε πολλή προκοπή που τες έρευνες και τα μαγειρεμένα πορίσματα που φκάλλουν για τα πάντα.
Κατά τέταρτον, ζούμε στη χώρα όπου ό,τι υιοθετήσουμε, το υιοθετούμε αυτούσιο όπως πάει σε άλλες χώρες. Χωρίς να δούμε τα επί μέρους χαρακτηριστικά της κοινωνίας μας και το πώς αυτά θα επηρεάσουν την κάθε απόφαση/νόμο κλπ.

Νομίζεις ότι σε τούτη τη χώρα η κοινωνία μπορεί να συζητήσει νούσιμα τζαι να φκάλει συμπεράσματα τζαι να υλοποιηθεί σωστά η όποια απόφαση;

Γι'αυτό λαλώ παρέτα, μεν ανοίξεις φάλιες. Παθέτικ, αλλά εν μπορώ να κάμω έτσι συζήτηση σε έτσι πλαίσια.

Ερυκίνη είπε...

Να είμαι ειλικρινής Μουνλάιτ, η αρχική μου πρόταση όταν έγραφα το κείμενο (την οποία έσβησα στο εντιτινγκ) ήταν ότι εν είμαι σίουρη ότι μπορούμεν να συζητήσουμεν ώριμα ως κοινωνία ακόμα, οπόταν στην ερώτηση σου λαλώ όι, τζαι συμφωνώ με όσα λαλείς.

Είμαστεν όμως υποκριτές (τζαι τούτη η υποκρισία εν το βασικό θέμα του κειμένου). Οι γονιοί σιήζουνται όπως λες για τη σεξουαλική αγωγή, άμπα τζαι μάθουν τα κοπελλούθκια για το σεξ, ου γριστός, αλλά (μέχρι πρότινως νομίζω ή θέλω να πιστεύκω) εθεωρήτουν νόρμα ότι ο πατέρας ήταν να πάρει τον γιό του σε μιαν πόρνην για να γινεί "άντρας". Υγιής μάθηση τι να πεις.

Οπόταν μια αρχή εν το να σταματήσουμεν να χωννούμαστεν πίσω που το δάκτυλο μας. Σε κάποια φάση εννά πρέπει να συζητήσουμεν τούτα τα πράματα. Τζαι αν δεν είμαστεν ώριμοι (που εν είμαστεν), να ωριμάσουμεν.

Σκορπιός (ο) είπε...

Γεια σας, είδα το θέμα στου Μιχάλη (Παντός καιρού) και λέω: Μπορεί εκεί (δηλαδή δαμέ), να λυθεί η απορία που είχα πάντα. Τί είναι η πορνεία;

Ερυκίνη είπε...

Γειά σου Σκορπιέ,

Εν είδα κάτι στου Μιχάλη, οπόταν δεν ξέρω τι είπεν ο ίδιος, αλλά καλή η απορία σου. Εσύ τι λαλείς;

Σύμφωνα με τον Τριανταφυλλίδη:

"1. η κατ' επάγγελμα και με αμοιβή άσκηση, εκτέλεση της σεξουαλικής πράξης, η προσφορά του σώματος για τη σεξουαλική ευχαρίστηση του άλλου: Γυναικεία / ανδρική / παιδική ~. 2. το κοινωνικό φαινόμενο και το επάγγελμα αυτού που αμείβεται για τις σεξουαλικές υπηρεσίες που προσφέρει: Η ~ είναι παγκόσμιο και πανάρχαιο φαινόμενο. Ασκεί την ~ από δεκαπέντε χρονών. [λόγ. <αρχ. πορνεία]"

Νομίζουμεν ότι εν ξεκάθαρον, αλλά όι ακριβώς, πχ. η ορθόδοξη εκκλησία ονομάζει πορνεία την εξωγαμιαία σεξουαλικά επαφή!!

Οι φεμινίστριες δε λαλούν, ότι "μια μορφή βίας κατά των γυναικών" τζαι ότι "σαν μία άνιση σχέση εξουσίας, δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση πληρωμένη «ερωτική συντροφιά»" (που το ημέιλ που έλαβα πριν λλίες μέρες.
Αναρωθκιούμαι αν θεωρείται το ίδιον όταν εν ο άντρας που πιερώννεται (τζαι οι ζιγκολό έννεν μόνο στες ταινίες, λαλεί σου υπάρχουν δαμέ στα Λονδίνα).

Ναι, καλή ερώτηση Σκορπιέ.

Σκορπιός (ο) είπε...

Δεν υπάρχει σχόλιο στου Μιχάλη, απλά είδα την ταμπέλα Ερυκίνη και το θέμα από κάτω.
Δεν έχω καταλήξει με τρόπο που να ΜΕ πείθω στο τί σημαίνει πορνεία. Τον τελευταίο καιρό μάλιστα γέρνω προς την ιδέα ότι πορνεία είτε δεν υπάρχει είτε σχεδόν όλες οι σχέσεις είναι πορνεία εφ' όσον μετά τον πρώτο καιρό με τα πολλά μέλια η σχέση στηρίζεται σε αμοιβαία οφέλη άρα χρήμα. Μαστρωπία ναι υπάρχει. Σεξουαλική εκμετάλλευση ανδρών και γυναικών από τρίτα πρόσωπα σίγουρα.
Εμπόριο σαρκός βεβαιότατα. Αλλά όλα αυτά τα εγκλήματα δε μου μυρίζουν πορνεία.
Άσε που την λέξη πορνεία φαίνεται να την εφηύρε η πατριαρχική κοινωνία, για να την κολλά σε κάθε γυναίκα που θα ήθελε να την καταδικάσει, να την εξευτελίσει, να την μειώσει.
Αναλύοντας εδώ τη σκέψη μου οδεύω ολοταχώς στην υιοθέτηση της ιδέας ότι, η λέξη πορνεία μάλλον στερείται νοήματος, και απλά αποτελεί κακόγουστη προσπάθεια ανάμειξης στις προσωπικές σχέσεις των άλλων.

Moonlight είπε...

Σύμφωνοι. Αλλά με πιο μικρά βήματα πρώτα, όι με τόσο σημαντικά θέματα.
Να ξυπνήσουμε, τζαι μετά.

Ερυκίνη είπε...

Σκορπιέ,

Πολλά πολλά ενδιαφέροντα τούτα που λες τζαι νομίζω βρίσκεις με σύμφωνη.

Νομίζω εν το είχα σκεφτεί ποττέ έτσι, μέχρι που το έψαξα πριν λλίες μέρες τον επίσημο ορισμό τζαι το σάιτ που είχα έβρει ελάλεν τζαι το τι θεωρεί η εκκλησία πορνεία (τες εξωγαμιαίες σχέσεις δηλαδή)!! οπόταν νομίζω εν έσιεις πολλά αδικο.

Τζαι κάμνει τζαι πολλά πιο ξεκάθαρον το θέμαν επίσης (για μέναν τουλάχιστον). Ας μεν ασχοληθούμεν με την πορνείαν. Ας ασχοληθούμεν με την μαστροπεία, τζαι το εμπόριο σαρκός. Τζι ας τα αφήκουμεν ούλλα τα άλλα εκτός της σφαίρας του νόμου. Κάμνει νόημαν, τουλάχιστον για μένα.

@ Μουνλάιτ,

Καταλάβω τι λαλείς. Τζαι νομίζω ότι το σχολείον εν μια καλή αρχή, εννοώ η αγωγή, η πληροφόρηση. Τζαι όι μόνο στο σχολείο, πχ. τα εξωτερικά ιατρεία στες διάφορες κοινότητες θα μπορούσαν να παίξουν σημαντικόν επιμορφωτικό ρόλο (αν ήταν σωστά οργανωμένα τζαι στελεχωμένα δηλαδή).