Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2009

Μουσική πανδαισία

Προσοχή: ακολουθεί ποστ για ελληνικό ποπ τραγούδι, παρακαλούνται οι μουσικά ευαίσθητοι να απομακρυνθούν από την οθόνη του υπολογιστή τους.

Αφορμή για τούτον το πόστ εστάθηκε μια συζήτηση που είχα στην καφετέρια του πανεπιστημίου (είπαμεν δουλεύκω τζιαμέ, ΕΝ είμαι φοιτήτρια πλέον.... λαλώ το με κάθε ευκαιρίαν τούτον ώσπου να το χωνέψω). Έδωκεν μου που λαλείτε έναν διαφημιστικόν ένας φίλος για τη βραδιά των ομίλων, στην οποία θα είναι καλεσμένοι έγραφε οι Μάστερ Τέμπο.
Σκέφτουμαι που μέσα μου τζαι λαλώ το τζαι πόξω μου: "μα ποιοι εν τούτοι;". Όσοι ήταν τζιαμέ θορούν με λλίον παράξενα.
-Μα εν τους ξέρεις;
- Όι έπρεπεν;
- (γέλια)
-Ε, καλά πέτε μου κανέναν τραούδιν τους μπας τζαι καταλάβω ποιοι ένι.
-Ε... εκάμαν διασκευή το "Αναθεώρησα" της Πέγκυ.

Τζαι δαμέ ξεκινώ τζαι σκέφτουμαι.
Είναι τούτον, τραούδιν να γινεί τζαι διασκευή; Όσες φορές έτυχεν να το ακούσω εσκέφτηκα μα πόσον να κατρακυλήσει η ποπ ρε παιδί μου; Μεν νομίζετε, ούτε κουλτουριάρα είμαι, ούτε ροκού, ούτε μέταλλο (δηλαδή πορωμένη με τη μέταλ). Καλά ακούω έντεχνον τζαι τζαζ, τζαι μπλουζ, τζαι νάκκον ροκ, αλλά εντάξει. έσιει τζαι το ποπ την ώραν του.
Τζαι ως άτομον που ακούει τζαι τα τραούθκια του συρμού, έχω να δηλώσω ότι μπορεί πάντα η ποπ να ήταν που στίχον πατάτα, αλλά τωρά τελευταία το κακόν επαραγίνην. Τζαι τζιαμέ που ενόμιζες ότι τα είδες ούλλα με τον συγκλονιστικό στίχο-σύνθημα "μπορείς απόψε να βγεις μ' όλες τις τσούλες της γης" έρκεται τζαι το "Αναθεώρησα" της Πέγκυ (της Ζήνα ολάν) να σε αποτελειώσει.

Αν δεν ακούσετε ποττέ το τραούδιν της Πέγκυ, μεν ανησυχείτε. Παραθέτω τους στίχους πάραυτα (με μερικά δικά μου σχόλια) για να καταλάβετε τζαι που μόνοι σας (θα σας έβαλλα τζαι το βίντεο να το ακούσετε με τη μουσική, αλλά εν νομίζω να το άντεχα, εν τζαι τα δικά μου φκια λλίον ευαίσθητα).

Πώς ήρθε και σε σκέφτηκα, (στα καλά του καθουμένου)
Χθες βράδυ και ονειρεύτηκα,
Και δίχως ρούχο βρέθηκα (τιτσίρα;)
Στους δρόμους της βροχής

Θαρρείς και προσευχήθηκα,
Για ‘σενανε και ευχήθηκα
Να πάρεις ότι αρνήθηκα (τι εννοεί ο ποιητής; να πάρεις ότι αρνήθηκα...για να το αρνηθώ σημαίνει ότι εν κάτι κακό. Να πάρεις κάτι κακό, τζαι καλά να πάθεις;)
και το μισό της γης (το μισό της γης;; το μισό της γης που αρνήθηκα ίσως;)

Μου πήρες όσα ζήτησες και δε συζήτησες (συγκλονιστικό!)
Μα όλα τα αμφισβήτησες και όλα τα ζητάς (το κόλπο του στιχουργού, ζήτησες, συζήτησες, αμφισβήτησες, άτσα μεγάλε!)
Γι' αυτό και ‘γω σε χώρισα, (μπράβο ρε Πέγκυ, τούτον εν το σημείον που εκφράζει φαντάζομαι την απελευθέρωση τζαι το δυναμισμό της σύγχρονης γυναίκας. Ναι ρε εχώρισα σε, εννά σπάσω;)
αναθεώρησα
Γι' αυτό και σε τιμώρησα
αλλού να τα χρωστάς (ποια; τζαι που αλλού; της μιχαλούς; τι λαλεί ο ποιητής; εσυγχίστηκα)

Κρατώντας τα προσχήματα,
Έβαζα και στοιχήματα,
Πως όλα είναι πείσματα
Αθώα τις στιγμής (αν μη τι άλλο μια πρόταση κάμνει νόημαν)

Μα ήταν ματαιότητα
Η τόση ανευθυνότητα (ήταν ματαιότητα η ανευθυνότητα;;;)
Ν΄ αλλάζεις και ταυτότητα
κι αξία μιας τιμής

Μου πήρες όσα ζήτησες και δε συζήτησες (εν κανεί που εν εσυζήτησες, αμφισβήτησες τζαι που πάνω)
Μα όλα τα αμφισβήτησες και όλα τα ζητάς
Γι' αυτό και ‘γω σε χώρισα,
αναθεώρησα
Γι' αυτό και σε τιμώρησα
αλλού να τα χρωστάς

(με λλία λόγια αλλού ντ' αλλού)

Και ερωτώ εσένα αγαπητέ αναγνώστη ανθρώπους που τους άρεσεν τούτον το τραούδιν τζαι είπαν "ας το κάμουμεν διασκευήν" εγώ να πάω να τους ακούσω;

ΥΓ1: Πολλά σπάνια περιπαίζω με τέθκοιον τρόπον κάτι που εδημιούργησεν κάποιος, ακόμα τζι αν εγώ προσωπικά το βρίσκω τσιόφτα, το να μιλώ έτσι προσβάλλει τζαι τζείνους που το εσκεφτήκαν τζαι τζείνους που τους αρέσκει, τζαι νιώθω λλίον άσιημα, αλλά εν μπορώ να αντισταθώ. Απολογούμαι.
ΥΓ2: μόλις ανακάλυψα τωρά στο site που το οποίον ήβρα τους στίχους ότι ο στιχουργός εν ο Μάνος Ελευθερίου!!! Να υποθέσω ότι ο άνθρωπος έσιει αίσθησην του χιούμορ; Πάντως εγώ εν το πιάννω.

7 σχόλια:

The Passenger είπε...

Ο Μάνος Ελευθερίου όντως

Ε, όταν γεράσει το πλάσμα...

Moonlight είπε...

ennen jai toso asximo touto (exigoumai na men parexigoumai:en mou areskei, exei polla shirottera: http://thessalonikinet.blogspot.com/2007/07/blog-post.html thkevase dame na deis paranoia ama katseis j akouseis to je dwkeis simasia!

Ερυκίνη είπε...

@Moonlight
χαχα. εγέλασα πολλά ρε να' σαι καλά!!! Μεν τον Χατζηγιάννη είπα να μεν αρκέψω καν γιατί εν πολλύν πράμαν. Βασικά στα μισά του τραούθκια υπάρχει μια αμφιταλάντευση, έναν θέλω τζι εν θέλω, δύο προσωπικότητες που παλεύουν σε ένα σώμα. κάπως έτσι. κουραστικός. πολλά.!!

Joshoua είπε...

Αν σκεφτείς οτι ο Μάνος Ελευθερίου έγραψε τραγούδια για τον Γιάννη Μαρκόπουλο τζιαι τον Μίκη θεοδωράκη, σκέφτεσαι που καταλήγουν τελικά οι άνθρωποι για να φκάλουν πέντε μπακκίρες.
Τραγούδια όπως το "Δεν είμαι άλλος" τζιαι τον "Άμλετ της Σελήνης" του Μικρούτσικου τζιαι του Θηβαίου.
Το "Κάτω απ'τη μαρκίζα" του Γίαννη Σπανού τζιαι της Βίκης Μοσχολίου.
Τα "Παραπονεμένα Λόγια" τζιαι το "Ποιος την ζωή μου" του Μικη Θεοδωράκη.
"Το τρένο φεύγει στις οκτώ","Του κάτω κόσμου τα πουλία"..
Νομίζω επίατε το νόημα.
Μετά το
"Του κάτω κόσμου τα πουλιά και τα παγώνια
με φως και νύχτα σου κεντούν μια φορεσιά
άνθρωποι τρίζουν κι ακονίζουν τα σαγόνια
πηδούν και τρέχουν και σε φτάνουν στα μισά"
Στο "Γιαυτό σε χώρισα,αναθεώρησα"..

Ανώνυμος είπε...

Re mpas tzai en allos Manos? to arfotexnouin tou p.x ?

κι αγνάντευε... είπε...

Ερυκινη, ο Μάνος έγραψε κι άλλο ένα του Ψινάκη... "Έχω πρόβλημα υγείας καρδιακής κυκλοφορίας..." Το θυμάσαι; Πιστεύώ ότι ο άνθρωπος μας κάνει πλάκα. Παίζει μαζί μας.
Για δες τι είπε ο ίδιος σε συνέντευξή του στο Πρώτο Θέμα (τη βρήκα στο διαδίκτυο):

Α.Κ: Δεν περίμενα την φετινή σας συνεργασία έκπληξη με τον Ηλία Ψινάκη.

M.E: Του είχα δώσει 3 τραγούδια για να τα δώσει σε τραγουδιστές κα ξαφνικά ο Ηλίας είπε «το ένα τραγούδι θα το πω εγώ». Του λέω «πες το». Είπα να κάνουμε ένα happening, δικαιούμαι να κάνω ένα happening.

Α.Κ: Δεν σκεφτήκατε ότι θα ακουστούν σχόλια του στυλ: «Μα είναι δυνατόν ο άνθρωπος που έχει γράψει τα «παραπονεμένα λόγια» να γράφει τώρα: «έχω πρόβλημα υγείας»;

M.E: Μπορείς να σκεφτείς τους ίδιους στοίχους με ένα τραγουδιστή επαγγελματία, με άλλη ενορχήστρωση; Είναι τελείως διαφορετικό. Θα γίνει κάποια στιγμή και θα πάρει άλλη μορφή και άλλη διάσταση.

Ερυκίνη είπε...

Έχει βγάλει τραγούδι ο Ψινάκης;; είμαι συγκλονισμένη. ενδιαφέρουσα η προσθήκη σου. Καθόλου δεν είχα υπόψην μου αυτή τη συνέντευξη, αλλά όντως το πρώτο πράμα που σκέφτηκα όταν είδα το όνομα ήταν Οκ, ο Μάνος Ελευθερίου θέλει να διασκεδάσει. Και με τις αντιδράσεις μας ίσως.