Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2009

Τα δικαιώματα ενός Νεο-Ναζί

Τούτον εν ένα θέμαν που με εταλαιπώρησεν στο παρελθόν τζαι εσκέφτουμουν το τζαι χτες ούλλη μέρα. Είναι ένα ηθικόν ερώτημαν, στο οποίον εγώ ακόμα εν ήβρα απάντηση, τζαι εννά μου άρεσκεν να άκουα τζαι τη γνώμην σας.

Ας πούμεν ότι ζεις σε μια δημοκρατική (χαχαχα) χώρα με ελευθερία λόγου κι έκφρασης (ξανά χαχαχα), όπου ο καθένας μπορεί να πιστεύει και να λέει ότι θέλει, σωστά; έχω δικαίωμα να πιστεύω ότι θέλω και είμαι ελεύθερη να εκφράζω αυτές τις απόψεις μου σωστά; είναι αντισυνταγματικό και ενάντια στα ανθρώπινα μου δικαιώματα εάν δεν μου επιτραπεί να εκφράσω την άποψή μου, ακόμη τζι αν διαφέρει που την άποψην της πλειοψηφίας. Τζαι τούτον ισχύει για ούλλους, σωστά; αριστερούς, αναρχικούς, δεξιούς, ακροδεξιούς, νεο-ναζί ...

Δαμέ μπαίνει το δίλημμαν της ιστορίας. Εάν ο κάθε ένας μπορεί να λαλεί ότι θέλει πρέπει τότε τζαι ένας νεο-ναζί να έσιει τη δυνατότητα να πει την άποψήν του, να έσιει τες ιδέες του τζαι να τες εκφράζει σωστά; τι γίνεται όμως εάν τούτες οι ιδέες εν επικίνδυνες; τζαι ξέρουμεν ότι εν επικίνδυνες γιατί έχουμεν την πείραν που το παρελθόν. Τους νεο-ναζί πρέπει να τους σταματήσουμεν για το συνολικόν καλό. Σωστά;

Αλλά, κάποιοι κάποτε εν θα ελαλούσαν το ίδιον τζαι για τους αριστερούς; τωρά εννά μου πεις οι αριστεροί εν εκάμαν τους ανθρώπους σαπούνια. Ποττέ εν αποτελέσαν τον κίνδυνον που ο κόσμος ενόμιζεν. Συγκρίνεις εντελώς ανόμοια πράματα Ερυκίνη. Ναι, έσιετε δίκιον, αλλά ... εν ούλλα θέμαν προοπτικής. Για μέναν οι Νεο-ναζί, οι ακρο-δεξιοί τζαι οι εθνικιστές εν πάρα πολλά επικίνδυνοι, μπορούν να κάμουν πάρα πολλύν κακόν σε μιαν κοινωνίαν ακόμα τζαι με το να υπάρχουν (εν χρειάζεται να κάμουν πραξικόπημαν). Για τους Νεο-ναζί, τους ακροδεξιούς τζαι τους εθνικιστές οι πιο φιλελεύθεροι άνθρωποι μπορεί να εν εξίσου επικίνδυνοι. Άμαν θέλεις να προστατεύσεις την κοινωνίαν στην οποία ζεις πρέπει να περιορίσεις την επίδρασην των επικίνδυνων; Αλλά το ποιοι εν οι επικίνδυνοι εξαρτάται που το ποιος είσαι εσύ, έννεν; Τζαι ποιος είσαι εσύ για να αποφασίζεις;

Τζαι το ερώτημαν παραμένει. Τι σκατά κάμνεις σε έτσι περίπτωσην; Ούλλοι έχουν δικαιώμα στην έκφρασην τζαι την ελευθερίαν, ο καθένας μπορεί να πιστεύκει τζαι να λαλεί ό,τι θέλει. Μα τζαι ο νεο-ναζί;

(με αφορμή 50 βλαμμένους που εχτές αποφασίσαν να κάμουν πορείαν με Ελληνικές σημαίες τζαι δικέφαλους τζαι όραμαν να σκοτώσουν ούλλους τους Τούρκους, να πάρουν πίσω την Κερύνειαν, την Πόλην τζαι εν ιξέρω τζαι γω τι)

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Agapiti Erikini,

O kathenas ehei to dikaioma na efrazei oti apopsi thelei. Ma oti apopsi omos. Apo tin stigmi pou kamnei praxeis tis apopseis tou omos ipokeite se nomous kai arhes. An oi praxeis tou antivenoun nomous kai arhes tote iparhoun kai oi analoges poines gia tes praxeis tou. Nomizo oti anisiheis ipervolika.

Kykkos

Ερυκίνη είπε...

@kykkos. εν τζαι έσιεις τζαι άδικον. νομίζω συμφωνώ μαζί σου, αλλά καταλάβω τζαι την άποψην του ότι ακόμα τζαι το να φωνάζει κάποιος "Τούρκος καλός, Τούρκος νεκρός" στο κέντρον της Λευκωσίας, εν επικίνδυνον τζι αν το αφήκεις, εν θα αρκήσει να καλλιεργηθεί. αλλά άτε ίντα μπου ννα κάμεις;

ΠΛΑΝΗΤΑΣ είπε...

http://www.tvxs.gr/v4145

Aceras Anthropophorum είπε...

Ερυκίνη ελευθερία λόγου δεν σημαίνει να λαλείς ότι θέλεις. Μπορείς να πείς μιαν γνώμην. Δεν είναι νομικός αλλά τα λόγια σου βάσει του νόμου δεν μπορούν ούτε να προσβάλουν κάποιον, ούτε να τον πληγώσουν, ούτε να τον μειώσουν. Δεν μπορούν ούτε να παροτρύνουν σε πράξεις εγγληματικές.

Το να κρατείς δικέφαλον αετόν, δικαίωμαν σου. Το να αναπολείς ή το να αγαπάς τον Χίτλερ ή τον Στάλιν πάλε δικαίωμαν σου. Το να λαλείς ότι οι θαλάμοι αερίων δεν υπήρξαν τζιαι πως ότι οι Εβραίοι εφήβραν αυτήν την ιστορίαν για να προωθήσουν τα συμφέροντα τους είναι προσβολή προς τα θύματα τζιαι τους συγγενείς τους. Είναι επίσεις προσβλητικόν προς όλον το Ευραϊκόν έθνος. Το ίδιον είναι άμαν λαλείς καλός τούρκος νεκρός τούρκος. Μεταξύ μας ζούν τουρκοκύπριοι συμπολίτες μας που αυτοαποκαλούνται Τούρκοι ακριβώς όπως μερικοί ελληνοκύπριοι αυτοαποκαλούνται Έλληνες. Αυτόν το σύνθημαν προτρέπει σε μίσος τζιαι εγγληματικές ενέργειες, τζιαι κανονικά κάποιος θα έπρεπεν να τους πάρει δικαστήριον, κάποιος να τους καταγγείλει.

Νεκρός Τούρκος σημαίνει κάποιος να πιάσει έναν σιδερικόν, έναν μασιαίριν, έναν όπλον, μιαν χημικήν ουσίαν τζιαι να εξασκήσει βίαν εναντίον του σώματος κάποιου άλλου αθρώπου για να του αφαιρέσει την ζωήν. Αυτόν είναι παράνομον έστω τζιαι αν το τουρκικόν κράτος εξάσκησεν βίαν εναντίον του κυπριακού τζιαι εκατέλαβεν το μισόν. Το να κυρίξει πόλεμον το κυπριακόν κράτος εναντίον του τουρκικού για να ξανααποκτήσει το κατεχόμενον μέρος του είναι έναν, τζιαι σε αυτήν την περίπτωσην άμαν λάβει κάποιος διαταγήν που την στρατιωτικήν του ηγεσίαν τότε μπορεί να σκοτώσει χωρίς να διαπράττει έγγλημαν, το να αποφασίζει κάποιος να σκοτώσει ούλλους του Τούρκους είναι άλλον τζιαι κανονικά το κράτος έπρεπεν να τους πάρει δικαστήριον. Τζια αν δεν το κάμνει το κράτος θα έπρεπεν να το κάμουν οι θιγμένοι πολιτες του. Αν ήμουν εγώ ο Νιαζίς ή ο όποιος τουρκοκύπριος πολίτης της κυπριακής δημοκρατίας θα τους έπαιρνα δικαστήριον για απειλην της σωματικής μου ακεραιώτητας.

Νομίζω ότι στο ερώτημαν σου απαντά με πολλήν σαφήνειαν ο νόμος.

qwazix είπε...

Η ελευθερία του λόγου είναι ελευθερία μόνο στα λόγια. Γιατί το να πω εγώ για σένα πως είσαι δολοφόνος είναι ψέμα και μπορείς να μου κάνεις μήνυση γι' αυτό. Άρα δεν μπορώ να λέω ότι θέλω. Ακόμα και αν δεν είναι επικίνδυνο αυτό που λέω. Μετά, μπορεί ο καθένας να θεωρήσει διαφορετικό πράγμα επικίνδυνο, προσβολή κλπ. άρα υπόκειται σε δίκη το τι επιτρέπεται να ειπωθεί. Συνήθως η δικαστική εξουσία προέρχεται από τον ίδιο πολιτικό χώρο με την πολιτική εξουσία άρα 0 + 0 = 0. Δεν υπάρχει ελευθερία λόγου. Ελεύθεροι να λένε ό,τι θέλουν είναι μόνο αυτοί που δεν λένε αυτά που ΑΥΤΟΙ δεν θέλουν.

Ερυκίνη είπε...

@ qwazix
απόλυτη ελευθερία εν μπορεί να υπάρξει γενικότερα άμαν ζεις σε μιαν κοινωνίαν με άλλους ανθρώπους φίλε qwazix. γιατί η προσωπική σου ελευθερία φτάνει ως τζιαμέ που εν εμποδίζει την ελευθερία των άλλων, σωστά; τούτον εν που μόνον του έναν όριο. αναπόφευκτο. τζαι τούτον που λες ισχύει σε διάφορες χώρες του κόσμου (ακόμα τζαι κυρίως στες δημοκρατικές), ξέρεις το είσαι ελεύθερος να πεις ό,τι θέλεις, αλλά αν πεις κάτι που εν μας αρέσκει εννά μπεις στο στόχαστρο, στη μαύρη λίστα.

αλλά στην προκειμένη περίπτωση έννεν απλά το ότι εν μας αρέσκει τούτον που τούτοι ή άλλοι λεν, το ότι διαφωνούμεν τελοσπάντων. έχει επιπτώσεις αυτό το πράγμα, όπως πολύ σωστά έθιξε ο Ασέρας πιο πάνω. εσύ αν ήσουν τουρκοκύπριος (που για χρόνια αυτό ταυτιζόταν με το Τούρκος για τους πλείστους ελληνοκύπριους) δε θα ένιωθες απειλή; δε θα ένιωθες φόβο ή και έχθρα για τους ανθρώπους απέναντι; εγώ ναι. ε, ξέρεις όταν ένα κράτος προσπαθεί για χρόνια να λύσει, τάχα, το πρόβλημαν του, εν μπορείς εσύ να πηγαίνεις στο λήδρα πάλας τζαι να φωνάζεις τέτοια πράγματα. τούτες οι μαλακίες εστοιχήσαν μας μια φορά. εν αρκετό. προωθούν το μίοος, ένα μίσος που δε μας κάνει καλό.

τέλοσπάντων έσιεις δίκαιον, εν μπορεί ο καθένας να λαλεί ό,τι θέλει στην πραγματικότητα, εννοώ όπως εν οι κοινωνίες μας. που εν ξέρω αν εν σωστόν ή λάθος, γιατί αν εν έτσι μεν το διαφημίζεις ότι εν κάπως αλλιώς. πως εν τζεινες οι διαφημίσεις για τα καθαριστικά: "σκοτώνουν όλα τα γνωστά μικρόβια", αν μη τι άλλο εν ειλικρινές, εν τα σκοτώνουν ούλλα, μόνον όσα ξέρουν.

όπως τζαι να έχει εγώ πιστεύω ότι είναι και θέμαν ηθικής. ακόμα τζι αν έχουν δίκαιον ο ανώνυμος τζαι ο Ασέρας, ότι ο νόμος απαντά μου.

qwazix είπε...

Τελικά είναι πιο πολύπλοκο από ότι νόμιζα. Τελικά το γεγονός ότι η δική σου ελευθερία σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου επεκτείνεται και στην ελευθερία του λόγου παρά το ότι διαφημίζουμε το αντίθετο.
Τώρα για τις φράσεις που δημιουργούν κίνδυνο για το κοινωνικό σύνολο εγείρεται άλλο ερώτημα. Για τον θεσμό Κύπριος Πρόεδρος, οι φράσεις
"Τουρκος καλός μόνο νεκρός" και "επανάσταση! κάψτε το προεδρικό"
ενέχουν πάνω κάτω την ίδια επικινδυνότητα (μπορεί το δεύτερο να έχει και μεγαλύτερη, ανάλογα με το πόσο καρεκλολάγνος είναι).

Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι η πρώτη αποδεδειγμένα προκαλεί ζημιά, ενώ η δεύτερη μπορεί κάποια στιγμή να είναι αναγκαία. Και ο φανταστικός νεοναζί φίλος μας λέει ακριβώς το αντίθετο.

Άρα δυστυχώς απαγορεύοντας το ένα από τα δύο υποτάσσεσαι σε μια συντήρηση, σε μια άποψη "αυτό που έχουμε τώρα είναι καλό". Και αυτό εκτός του ότι είναι τροχοπέδη σε όποιας μορφής κοινωνική ανάπτυξη είναι και ένα πολύ καλό όπλο στα χέρια μιας δικτατορίας (εκλεγμένης ή μη)

Εγώ τελικά είμαι διατεθειμένος να ανεχτώ το νεοναζί να φωνάζει "τούρκος καλός μόνο νεκρός", όσο κι αν πονάνε τα αυτιά μου, φτάνει να μπορώ να φωνάζω κι εγώ δίπλα για τη δική μου επανάσταση.