Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

Απογοήτευση και θλίψη (Ν.23542)

[Επρόσεξα πως όποτε θέλω να γράψω για την Κύπρο τζαι εν έχω συγκεκριμένο τίτλο γράφω πάντα Απογοήτευση, Θλίψη (ή και τα δύο). Αλλό λλίον εννά γινεί τζαι στήλη. Πως εκαταντήσαν τούτες οι θκυό λέξεις να εκφράζουν το πως νιώθω για τον τόπο μου ή πως εκατέληξαν να επισκιάζουν ούλλα τα άλλα που νιώθω για τον τόπο μου (μήπως δεν ήταν πάντα έτσι, εννά μου πεις)...]

Το Μαρί στο τέλος της ημέρας... εκτός που ούλλα τα άλλα, έφκαλεν στην επιφάνεια τον πιο κακό μας εαυτό. Ούλλων μας. Ως κράτος, ως λαός. Δεν εξηγείται αλλιώς. Τζι εν μιλώ για τους πολιτικούς που ούτε τους είχα ποττέ τζαι σε υπόληψη (ούτε για τον Αρχιεπίσκοπο που τον έχω τζαι για πολλά σιηρόττερα).

Λυπούμαι που θκιαβάζω μπλογκς τζαι θορώ τους μπλόγγερς (πλάσματα που εν ανοιχτά σε διάλογο συνήθως) να καυκαλατίζουν με το σιηρόττερο τρόπο (τωρά εννά μου πεις με το δίκαιο τους, θέλουν να πουν την άποψή τους). Λυπούμαι που θκιαβάζω τα σχόλια πουκάτω που τα άρθρα του Πολίτη τζαι θέλω να χωστώ που την αντροπή που το πως μιλά ο ένας στον άλλον (τζαι τούτοι έννεν ανώνυμοι που ξιτιμάζουν στης Δρακούνας) εν κάποιοι επώνυμοι (κάποιοι μάλιστα πολλά επώνυμοι). Λυπούμαι που οι γειτόνισσες μου στο χωρκόν ετσακκωθήκαν για το αν θα παραιτηθεί ο Χριστόφκιας ή όι (ούτε τα μυστικά της Εδέμ εν τες ενώνουν ποιον). Λυπούμαι που υπάρχουν πλάσματα κάπου σε τζείνον το νησίν το αγαπημένον μου που απειλούν πλάσματα με τη ζωή τους για μιαν γ******η συναυλία που ούτε εκατάλαβα and frankly my dear ούτε θέλω να μάθω (λαλώ το εγώ που ξέρω ότι ακόμα τζαι "συνάδελφοι ψυχολόγοι" απειλούσαν πλάσματα για να περάσουν μιαν γ*******η νομοθεσία. αλλά άτε πες τζιαμέ ήταν να κερδίσουν κάτι οι ίδιοι, ριάλλια, είμαστεν ππαραόπιστοι να το παραδεχτώ. Αλλά τωρά?). Μήπως ως δαμέ φτάννει η παιδεία μας εν τέλει?

Λυπούμαι παραπάνω γιατί τα πράματα οξύνουνται αντί να ηρεμούν λλίο. Ξέρω ότι κάπου μέσα στον πανικό έσιει νούσιμα πλάσματα σε τζείνο το νησί (τζαι δεν ξέρω τζιόλας πως αντέχουν μέσα σε τούτην ούλλην την ανακατωσιά). Εν ξέρω αν εν το μεσογειακό μας ταμπεραμέντο, αν εν μια ομαδική ανικανότητα inhibition, αλλά το πράμαν ξεφεύγει άσιημα. Δηλαδή αν συγκρίνω τους Βέλγους πολιτικούς που υποτίθεται τσακκώννουνται (αλλά ποττέ εν τους ακούεις, εν πράμα?), το πως αντιδράσαν οι Βέλγοι στο ατύχημα του καλοκαιριού (που επεθάνα 5 νομίζω νεαρά πλάσματα), στα ζόρκα ρε παιδί μου (που εντάξει μπορεί να μεν περνούν ούτε κατά διάνοια τα ίδια τα δικά μας), πόση πόση ψυχραιμία δείχνουν δαμέ τζαι τα πλάσματα τζαι τα ΜΜΕ σε τζείνα που έρκουνται. Ίσως εννά μου πεις τζαι τούτον να εν το άλλον άκρον, ίσως να έπρεπε να ήταν λλιόττερον ψύχραιμοι. Δεν ξέρω. Πάντως ξέρω ότι σε μας τούτον λείπει. Ψυχραιμία. Σε ούλλους. Που την πολιτική ηγεσία ως την τελευταία συνταξιούχα του χωρκού μου. Τζαι δεν ξέρω τζαι που να την έβρουμεν.

Πριν ένα μήνα περίπου στη Βοστώνη εσυνάντησα την καθηγήτρια μου που ερχόμενη που Κύπρο εμετέφερε μου μιαν εικόνα, λες τζαι όπου νασαι εννά μας επιτεθούν οι Τούρτζοι. Ευχήθηκα που μέσα μου να εν υπερβολική. Ερχόμενη πίσω τζαι θκιαβάζοντας τούτα ούλλα, την κατζίαν τζαι το μίσος των πλασμάτων, την πόλωση, νιώθω λες τζαι τζεικάτω είμαστεν έτοιμοι για εμφύλιο. Εύχομαι που μέσα μου να είμαι υπερβολική. Otherwise it would be too.. "history repeats itself" τζι εμείς στην ιστορία δεν υπήρξαμεν ακριβώς σουξεδάκια.

ΥΓ: ο καθένας εν υπεύθυνος των πράξεων τζαι των λόγων του. Το Μαρί ήταν τόσον αδιανόητο που φτάνει τα όρια του σουρεαλιστικού (που τζείνα τα πράματα που λαλείς συμβαίνουν μόνο στην Κύπρο), όπως τζαι ούλλα όσα ακολούθησαν στο πολιτικό σκηνικό. Το να σκοτωθείς με το γείτο σου όμως εν δική σου προσωπική απόφαση, τζαι ας κάμουμεν ούλλοι οι άλλοι τζείνον που εν κάμνουν οι πολιτικοί, ας πάρουμεν την ευθύνη του κάθε καυκά που κάμνουμεν.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αλλά τωρά?). Μήπως ως δαμέ φτάννει η παιδεία μας εν τέλει?

Μόρφωση έχουμε που τρέχει από τα μπατζάκια μας. Μόρφωση που την παίρνουμε απ' τα καλύτερα πανεπιστήμια.
Αλλά παιδεία δεν έχουμε. Η παιδεία ξεκινά από το σπίτι και μετά διαμορφώνεται στο σχολείο και από την ίδια την κοινωνία.
Η παιδεία μας στην Κύπρο είναι τα υβριστικά συνθήματα στα γήπεδα, οι φανατικές ιαχές και περιχαρακώσεις γύρω από τα κόμματα, "τα κύτταρα της δημοκρατίας" που έχουν καταντήσει καρκίνος σε προχωρημένο στάδιο (μεταστάσεις).
Κάποιοι "αμόρφωτοι" έχουν περισσότεροι παιδεία από εμας.

kaisi είπε...

Ναι ρε κουμπάρε.
Γιατί τόση κακία?
Εγώ είμαι από αυτούς που θέλω να το συζητήσω το θέμα. Να το συζητήσω όμως. Πολιτισμένα και με επιχειρήματα. Μόνο έτσι είναι και επικοδομητικό.
Αλλωστε συζήτηση δεν κάνεις όταν συμφωνείς μόνο.
Γιατί να μην υπάρχει διάλογος, να ακουστούν επιχειρήματα, να δείς και την οπτική του άλλου στο κάτω κάτω.

postbabylon είπε...

"εννα μας πκιαν οι τούρτζιοι!" αλώπως εν ο μόνος τρόπος να έχουμεν κάτι κοινόν πκιον, τον φόν!
άστα, εξαναείπα το, πάμεν που τα σκατά στα κότσιρα.

Aceras Anthropophorum είπε...

Αν ηθκιαβάσεις τα άρθρα του πολίτη τζιαι αναλύσεις τα λλίο θα σε φοητσιάσουν παραπάνω που τα σχόλια που θκιαβάζεις πουκάτω.

Να σου δώκω ένα χίντ να ξητρυπώννεις εύκολα την υπονοούμενην προπαγάνδα στα γραφτά του δημοσιογράφου. Έμαθεν μου το ένας αναρχικός καθηγητής που μας εμάθθενεν στο πανεπιστήμιο πως να ξητρυπώννουμεν τα υπονοούμενα που προσπαθεί να υποβάλει ύπουλα τζιαι κρυφά έναν σύστημαν ή ένα κατεστημένον διά στόματος ενός δημοσιογράφου, ενός πολιτικού προσώπου, της επίσημης ανακοίνωσης μιας institution:

1. Βάλλεις την πρότασην σε ερωτηματικήν μορφήν
2. Βάλλεις την ίδιαν πρότασην σε αρνητικήν μορφήν

Τεστ: Ότι μεινίσκει αναλλοίωτον είναι υπονοούμενον που θέλει να σου μπαξιώσει ο δημοσιογράφος χωρίς να το χαπαρίσεις, η ουσία τζιείνου που θέλει να σου υποβάλει χωρίς να το κρίνεις. Αν είσαι όξυπνη πολίτης, είναι ακριβώς αυτόν το αναλλοίωτον μέρος της πρότασης που πρέπει να ανακρίνει η κρίση σου τζιαι όχι το ρήμαν όπως κάμνουν το 99% των αχάπαρων τζιαι ευκολόπιστων αθρώπων.

Πιχι: Πρωτοσέλιδον εχτεσινόν του Πολίτη:
Φοιτητικές παρατάξεις και πολίτες που διαφωνούν με την πολιτική Χριστόφια ανήρτησαν μυνήματα στις σελίδες των καλλιτεχνών καλώντας τους να μη στιγματίσουν την καριέρα τους ... Από την άλλη, υποστηρικτές του προέδρου ζητούσαν...

Ερωτηματική μορφή: Φοιτητικές παρατάξεις και πολίτες που διαφωνούν με την πολιτική Χριστόφια ανήρτησαν μυνήματα...:;
Αρτητικη μορφή: Φοιτητικές παρατάξεις και πολίτες που διαφωνούν με την πολιτική χριστόφια ΔΕΝ ανήρτησαν μυνήματα...

Τι μένει αμετάλλαχτο; το ψάχνεις. Τζιαι άμα το ψάξεις, θα έβρεις ότι
-οι φοιτητικές παρατάξεις και οι "πολίτες" εν η ΠΕΟΦ τζιαι το Μέτωπο ΗΒ. Ο Κουλίας τζιαι ο Βαρνάβας εδώκαν στο φασισταριό δημόσιο χώρο τζιαι βήμα να κάμει επίδειξην δυνάμεως, ο Πολίτης διά στους περιθωριακούς ακροδεξιούς υπόληψην.
-άμα βάλεις τους "πολίτες" σε αντιδιαστολή με τους "υποστηριχτές του προέδρου" τους οποίους συνδέει με το "από την άλλη", θα πρέπει να καταλάβεις ότι οι πρώτοι εν αθώοι που έχουν δικαίωμα και κρίνουν ελεύθερα, ενώ οι δεύτεροι εν οργανωμένοι που εκτελούν εντολές. Άμα το ψάξεις λλίον που τα ονόματα των σχολιαστών, μπορεί να έβρεις τζιαι το αντίθετον, σίουρα όμως δεν μπορείς να επιβεβαιώσεις αυτόν που σου υποβάλλει ο προπαγανδιστής ότι από την μιάν έχεις ανεξάρτητους ανοργάνωτους σκεπτόμενους (και παρεπιπτώντως αγανακτισμένους) "πολίτες" τζιαι που την άλλην οργανωμένα αρνιά που ακολουθούν τον πρόεδρον. Άμα ψάξεις τζιαι λλίον το εστί Πεόφ και παρελκόμενα, τζιαμαί να δεις ελευθερίαν σκέψης τζιαι ανεξαρτησίαν...

- καλώντας τους "να μη στιγματίσουν την καριέρα τους" λέει. Άμα ψάξεις τι εκαλουσαν ή τι δεν εκαλούσαν, θα έβρεις ότι ήταν απειλές για την ζωήν τους, ύβρεις, απειλές για αντίποινα που εκτοξεύκαν τζιαι όχι εκκλήσεις να μεν στιγμάτίσουν την καριέραν τους.

Άμα δε συνδέσεις το τί ήβρες εσύ σαν σκεπτόμενος πολίτης με τον τίτλο του προπαγανδιστή Πολίτη , δηλαδή "Παράφωνη ενότητα με λειψή ορχήστρα" θα νοιώσεις τόσην αναγούλαν που μια εφημερίδα που έφαεν περιρρέουσαν έθαψεν την δημοσιογραφίαν τζιαι κάμνει προπαγάνδαν, που θα αηδιάσεις την κυπριακήν "ούτω καλούμενην δημοσιογραφία". Εδώ ο κόσμος καίγεται, το ακροδεξιόν αληταριόν τρομοκρατεί τζιαι εκτοξέφκει απειλές για την ζωήν καλλιτέχνών των οποίων δεν εγγρίνει την πολιτικήν δράσην τζιαι ο Πολίτης χτενίζεται τζιαι παραφράζει την πραγματικότηταν για να θίξει τον πρόεδρον που αντιπαθεί. Την δε τρομοκρατίαν άμαν πιάννει τόπον σου την παρουσιάζει σαν αποτυχίαν του προέδρου που αντιπαθεί η εφημερίδα να ενώσει δυνάμεις.

Εσύ ποιόν αηδιάζεις παραπάνω Ερυκύνη; τον πουπάνω του άρθρου ή τον πουκάτω;

Εγώ έκοψα μακρυά τόσα χρόνια τζιαι εξήχασα αυτήν την αθλιότηταν τζιαι αυτήν την βίαν, τζιαι ξαναβρέθηκα μέσα τωρά με τα ίντερνετ τζιαι θλίβομαι ενώ δεν μπορώ να κάμω τζιαι τίποτε. Μια ολόκληρη χώρα τζιαι δεν έχεις έγγυρην πληροφόρησην. Τι ντροπή.

Ερυκίνη είπε...

Καλημέρα σας.

@HeatJo
κοίτα να δεις που πριν θκυό μέρες είχαμεν την κουβέντα με ένα φίλο που κύπρο για τη διαφορά μόρφωσης τζαι παιδείας. Λαλεί σου το πλάσμα που ζει τα τελευταία 10 χρόνια μες τα πανεπιστήμια. τόσο χωρκαθκιόν που μορφωμένους ούτε στο χωρκόν μου εν είδα. Δεν πιάννουμεν παιδεία στα σχολεία, πιάννουμεν τζείνα που χρειαζούμαστεν για να πιάμεν μιαν καλή δουλειά (άτε τζαι λλίον μίσος προς τους Τούρκους αν σου τύχει κανένας εθνικόκ**λος δάσκαλος). πολλά διαφορετικά πράματα.

@ Καισούδιν
μα τζι εγώ θέλω να το συζητήσω τζαι συζητώ το με τους γνωστούς μου, τζαι με κάποιους διαφωνώ τζιόλις. Αλλά μπορούμε να κουβεντιάζουμε. παρόλα αυτά τζι εγώ τζοι γνωστοί μου πάντα ενιώθαμε μειοψηφία στην Κύπρο. Εν με παραξενεύκει.

@ ποστ

ναισλυ σετ.!!!

@ Ασέρας

Ασέρα, μεν ανησυχείς τζαι θκιαβάζω τον Πολίτη τζαι άλλα πράματα με το νου πας τη κκελλέ μου. Δηλαδή μπορώ να ξεχωρίσω την είδηση που τη σάλτσα (προσωπική γραφή του δημοσιογράφου με τες άλφα, βήτα, γάμμα απόψεις). εν αφόρητα θλιβερό το ότι δεν υπάρχει μια εφημερίδα στην Κύπρο (ούτε μια) που να λαλεί απλώς ειδήσεις, δηλαδή εγίνηκε το και το (χωρίς την προσωπική οπτική γωνιά του συγγραφέα). Με λλία λόγια δεν υπάρχει αντικειμενικό μέσο.
Παρόλα αυτά εγώ επιμένω. Εν προσωπική μας ευθύνη. ΔΕΝ μπορώ να σύρνω φταίξιμο σε τζείνους που προσπαθούν να καθοδηγήσουν την κοινή γνώμη μόνο τζαι να μεν φταίξω το ίδιο το πλάσμα που θκιαβάζει. Συγγνώμη. ΔΕΝ διώ στους πολίτες μιας χώρας που λαλεί τζαι ο/η HeatJo που πάνω η μόρφωση τρέχει που τα μπατζάκια τους, το συγχωροχάρτι "συμπεριφέρουνται έτσι γιατί ρε παιδί μου επέλλαναν τους τα ΜΜΕ". Εν απόφαση σου. Στο Ιράν, τούτοι που τους λαλούμεν μουλλάες/τριτοκοσμικούς τζαι ξέρω γω τι, λαλεί μου η φιλενάδα μου δεν θορεί κανένας Ιρανική τηλεόραση. Γιατί ξέρουν τι λαλούν τζαι απλά κλείουν την (θορούν δορυφορική δηλαδή).

Τζαι τούτον εν επιλογή του καθενός ξέρεις. Τζαι το τι κάμνουμεν εν επιλογή μας. Για μένα ο 15χρονος που μασιερώννει έναν άλλον άνθρωπο στη μάππα έσιει προσωπικήν (πολλά προσωπική ευθύνη) τζαι λαλώ το με την επίγνωση του πόσο το περιβάλλον μπορεί να επηρεάσει τες πράξεις μας. Στο τέλος της ημέρας εν τζείνος που κρατεί το μασιέρι, εν εμείς που κρατούμε το πληκτρολόγιο, εν εμείς που κουβεντιάζουμε με τους γείτονες, που θκιαβάζουμε τες εφημερίδες, που πάμε στες συναυλίες ή που εν πάμε γιατί εν μας αρέσκουν. Εμείς. Τζαι για πρώτη φορά μετά που τζαιρόν λαλώ ότι ανακατσιώ όχι το σύστημα, ούτε την κρατική μηχανή, ούτε τους πολιτικούς, ούτε τα κόμματα, ούτε τον Αρχιεπίσκοπο (καλά ανακατσιώ τον τούτον), ανακατσιώ τους κυπραίους έτσι όπως τους θορώ (μι ινκλουτετ).

osr είπε...

προβοκατόρικη ερώτηση

γιου ινκλούτετ;

δηλαδή τι κάνεις που δεν έπρεπε;

ή
τι δεν κάνεις που έπρεπε να κάνεις για να μεν εισαι ινκλούτετ;

ΣΜΙΛΙ ΤΩΡΑ είπε...

Δεν παρακολουθώ ειδήσεις, αποφεύγω το, αλλά ένα διάστημα με τα γεγονότα με το φυσικό αέριο φοβήθηκα με αυτά που άκουα. Παραπάνω συγζχισμένη είμαι παρά ότιδήποτε άλλο αλλά έχω τζαι μωρά τζαι μόνο η ιδέα να γινούν φασαρίες εκ των έσω ή από τους Τούρκους φοητσιάζιμε.

Ελπίζω να είμαστε όλοι υπερβολικοί.

bestman είπε...

Εμένα ενοχλεί με κάτι άλλο, παρεμφερές. Βάλλουν δήλωση ενός αξιωματούχου (π.χ. η "δήλωση" Downer για τα κοιτάσματα φυσικού αερίου) ή ένα άρθρο (το άρθρο του Reuters ότι η Τρόικα θα εγκαταστήσει "εγκάθετη" κυβέρνηση στην Ελλάδα) όπως θέλουν. Πολλές που τούτες τες δηλώσεις - άρθρα, βρίσκεις τες, απομαγνητοφωνημένες, στο Internet. (State Department, UN κα). Ένας που θέλει να το ψάξει, θα βρει την άκρη και θα διαμορφώσει δική του άποψη.

Disciple είπε...

συμφωνώ με την προσωπική ευθύνη. Απόλυτα. τι τον έχουμε τον νου;

αλλά, καταλαβαίνω γιατί εν έτσι τα πράματα τωρά. εν εμάθαμε να συζητούμε. Ποττέ μας. Τις διαφωνίες μας επιλύουμεν τες με ππουνιές ή όπλα. Πως θα εμπορούσε να ήταν διαφορετικά τωρά;

Συμμερίζουμαι την απογοήτευση σου...μάλλον όσοι είμαστεν έξω εν πιο εύκολο να μιλούμε γιατί κρατούμεν αποστάσεις. Τζιαι εν ξέρω τι μπορούμε να κάμουμε..

Ερυκίνη είπε...

@ οσρ

έπιας με :). για να ειμαι απόλυτα ειλικρινής αρχικά είχα γράψει τους κυπραίους σκέττο τζαι μετά ένιωσα άσιημα που εν με έβαλα μεσα στο γκρουπ. σε πολλά πράματα διαφέρω που τους συμπατριώτες στα πράματα που ανακατσιώ. ειμαι γενικώς ευγενικό πλάσμα τζαι συζητήσιμο. Εν ανήκω σε κόμμα, αλλά δεν έχω πρόβλημα να συμφωνήσω με απόψεις (που οποιοδήποτε κόμμα) με τες οποίες συμφωνώ, δηλαδής δεν είμαι προκατειλημμένη εναντίον ή υπέρ κανενιού. Εν με βοήθησε κανένα κόμμα καμιά φορά τζαι εν χρωστώ τίποτε κανενιού (καλά, χρωστώ το αυτοκίνητο μου στη ΣΠΕ). Τούτον εν σημαίνει βέβαια ότι τζι εγώ ξεφεύγω που τες κυπριακές συνήθειες. Εν μπορώ να πω ότι εγώ είμαι πάντα ψύχραιμη (ακόμα τζαι δαμέ στα πέρα, το πόσο μπορεί να τσακρώ θκιαβάζοντας ειδήσεις δε λέγεται). Δεν έχω υποθέτω ούτε εγώ ακόμα την απαραίτητη ψυχραιμία. τωρά για τζείνα που ΔΕΝ κάμνω τι να σου πω... εν ξέρω.

@Bestman,
εν νομίζω ότι πολλοί θα παν να θκιεβάσουν ολόκληρη τη δήλωση. Εγώ ας πούμε πολλά πρόσφατα άρκεψα να θκιαβάζω αυτούσια πράματα που ξένα πρακτορεία. Πριν ότι ελαλούσεν η εφημερίδα (τζαι εντάξει τούτον εν τζαι το πιο εύκολο για ούλλους έννεν?). Η διαφορά ένι ότι εγώ αν δεν εθκιάβασα κάτι αυτούσιο πχ. το πόρισμα, κρατώ μιαν πισινή, δηλαδή εν θα κάτσω να κάμω καυκά για το πόρισμα (αφου εν ξέρω τι λαλεί). Συνήθως όμως οι πιο ακραίοι στες κουβέντες εν τζείνοι που έχουν μισές πληροφορίες.

@Αππωμένη
τρου. τρου.